fbpx

Дачия – номер едно на френския пазар през 2021 г.

През 2021 г. Дачия се наложи на франския автомобилен пазар с близо 100 000 продажби, като изпревари фирмата-майка Рено и PSA*, другият френски мастодонт от групата Stellantis, пише Capital.fr.

Давид срещу Голиат. През 2021 г. Дачия, с 99 698 продадени автомобила, изпревари Рено (91 246 броя) и PSA (87 254 броя). Това е изключителен резултат за low cost марката, чиято продуктова гама е много по-бедна от тази на двата исторически френски производителя. Дачия успя максимално да се възползва от ситуацията.

Да разгледаме резултатите по модели. Дачия завършва годината начело, благодарение на своя модел Сандеро с 67 638 продажби, пред Пежо 208 – 35 071, Пежо 2008 – 28 300, Рено Каптюр – 24 593 и Дачия Дъстър – 22 920, която изпреварва Рено Клио – 21 947, за да влезе в първата петица на класирането.

Може ли Сандеро да стане най-продаваният автомобил в Европа?

За Дачия 2021 г. все още не е приключила. В действителност резултатите от декември, които все още не са публикувани, могат да позволят на Сандеро да стане най-продаваният модел в Европа. Към настоящия момент за първите единадесет месеца на годината, начело е Фолксваген Голф със 190 483 продажби, но Сандеро го следва по петите със 177 963 продажби. На трето място е Рено Клио със 175 563 продажби. Това е изключително представяне, дори и тези резултати да се вписват в общото свиване на световния пазар в сравнение с 2019 г., последната с реални цифри. „Продажбите ни през 2021 г. оправдават философията ни: добри коли, здрави, с най-важните екстри и на най-добрите цени“, заявява един от говорителите на фирмата.

Дачия вече може да разчита на двата си водещи модела – Сандеро и Дъстър, но предвижда занапред да се облегне и на два нови, за да си осигури нарастващия ръст на продажбите. Това е Jogger, последната рожба на фирмата – 7-местен семеен автомобил, направен на основата на най-доброто, което осигури успеха на Сандеро.

Накрая идва Spring, напълно електрически градски автомобил. Новините за него са много добри, защото в началото на декември той вече бе отличен с наградата „Good Deal 2021“

*PSA обединява марките Пежо, Ситроен, Опел и Воксхол Мотърс




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"