fbpx

Данъчни започват проверки като „тайни клиенти“

Националната агенция за приходите извършва активно наблюдение и проверки на търговски обекти в стоков базар „Илиянци“. В рамките й данъчните инспектори са направили контролни покупки, приложили са т.нар. способ „таен клиент“, вследствие на което са установени редица нарушения.

В началото на акцията, служителите от звеното за фискален контрол са проверили общо седем обекта, като целта е да се проследи отчитането на приходите и издаването на касови бележки при заплащането на стоки или услуги. Право и задължение на клиентите е да потърсят своя касов бон, който удостоверява заплащането им в брой, припомнят от приходната агенция.

Данъчните са установили пет нарушения, като три от тях са неиздаване на фискален бон, а други две – разминаване между маркираните на касовия апарат суми и наличностите в касата.

От НАП насърчават гражданите да изискват касова бележка при всяка покупка на стоки и услуги, като по този начин те ще гарантират потребителските си права и ще намалят риска търговците да укриват приходи. Потребителите могат да проверят фискалния си бон и дали той е получен в сървърите на НАП, като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, достъпно за Android и IOS устройства, припомнят данъчните.

По думите на Емил Беков, директор на Главна дирекция „Фискален контрол“ на НАП се предвижда проверките да продължат в цялата страна. Целта е насърчаването на  доброволното спазване на данъчните изисквания от страна на търговците.

НАП уведомява, че сигнали за неиздаване на документ за продажба, гражданите могат да подават на телефони: 02 9859 6801 или 0700 18 700. Повече информация за възможностите за връзка с приходната агенция може да се намери в сайта на НАП.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"