fbpx

Facebook започва обучение на своя AI с публично съдържание от Европа

facebook реклама рекламодатели

Компанията собственик на Facebook – Meta Platforms, планира да започне да включва съдържание от социалните медии в Европа, за да обучи своите модели на генеративен изкуствен интелект, съобщава компанията, цитирана от Ройтерс.

Meta ще обучава своите големи езикови модели на Llama, използвайки съдържание, което хората в Европейския съюз са избрали да споделят публично в своите платформи като Instagram и Facebook.

Подхода на компанията в Европа е сходен с начина, по който третира данните, които подава в своите AI модели от други места по света, въпреки досегашната предпазливост поради строгите разпоредби на ЕС за поверителност и прозрачност.

От висшия мениджмънт на Meta заявяват в интервю за Ройтерс през септември, че използват публикации във Facebook и Instagram, за да обучават своите модели Llama, като същевременно се изключват частни публикации и съобщения, споделяни само с приятели, припомня агенцията. От април, когато компанията започна да пуска най-новите версии на Llama, Meta „все още работи да направи това в Европа по правилния начин“, заявява тогава нейният главен продуктов директор.

Гигантът на социалните медии обяви миналия месец, че ще започне да уведомява потребителите на Facebook и Instagram в европейския регион и Обединеното кралство за това, как използва публичната информация, споделена в услугите на Meta, за разработване и подобряване на AI.

Застъпническата група NYOB (не е ваша работа) подаде жалби, оспорващи това, заявявайки, че уведомленията са недостатъчни, тъй като правилата за поверителност на ЕС изискват Meta да получи съгласие от потребителите за включване.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"