Германският автомобилен доставчик Bosch смята възстановяването в Китай за ключ към успеха през тази година, избягвайки конкретни прогнози, въпреки че отчете повече от 15% скок в оперативната печалба за цялата година, съобщава Ройтерс.
„Наблюдаваме дали търсенето ще се възстанови. То беше значително намалено миналата година“, заявява, визирайки китайския пазар, главният изпълнителен директор Стефан Хартунг, добавяйки, че очаква европейската и американската икономика да отслабнат поради нарастващите лихвени проценти.
Китай представлява една пета от приходите на компанията.
Bosch отчете печалба преди лихви и данъци с ръст от 15,6% до 3,7 милиарда евро миналата година при приходи, които се повишиха с 10% до 88,4 милиарда евро след корекции за ефектите от обменния курс
Продажбите в подразделението Mobility Solution са нараснали по-бързо от автомобилното производство, съобщават от компанията, като са се увеличили с 12% до 52,6 милиарда евро.
Въпреки това маржът на оперативната печалба за 2022 г. от 4% остава под дългосрочната цел от 7%, която Хартунг прогнозира, че не очаква да достигне най-рано преди 2024 г.
Търсенето през 2022 г. остана по-слабо, отколкото преди пандемията, но продажбите на Bosch се облагодетелстваха от силното търсене на щадящи климата технологии от производителите на автомобили и тези, които търсят алтернативни източници на гориво на руския газ.
„Въпреки недостига на полупроводници и слабата икономика, всички бизнес сектори успяха да увеличат продажбите си“, отбелязва финансовият директор Маркус Форшнер.
Подтикнато от опита на Германия да се откаже от руския газ, търсенето на енергийно ефективни термопомпи се повиши миналата година, като продажбите скочиха с 50%, сочат Bosch, добавяйки, че ще производственият си капацитет за термопомпи в Европа ще бъде повишен.