fbpx

Клиенти на Тесла хитруват, очаквайки данъчните облекчения на Байдън

Складовете на Тесла са пълни с коли, които очакват доставянето им в САЩ. От фирмата настояват клиентите, направили поръчка, да извършат незабавно плащането, пише Automobile propre.

Бумът на електрически автомобили в САЩ, както и в останалия свят, взриви пазара. Но в Америка този взрив е предизвикан и от очакването държавата да отпусне помощи на тези, които преминават на „нулеви въглеродни емисии“.

През последните седмици Тесла промени няколко пъти цените си на американския пазар. Това се обяснява с промяната на цените на доставчиците и със засиленото търсене на пазара.

Проблемът в САЩ е свързан с въвеждането на нови данъчни облекчения от началото на 2022 г. Клиентите, които вече са поръчали автомобила си, искат да забавят получаването му, за да могат да се възползват от облекченията в момента на плащането.

От Тесла не искат тези продажби да се проточват, защото очакват новите данъчни облекчения да повлекат след себе си нови поръчки. Фирмата на Илон Мъск реши да изпрати ултиматум на клиентите си, които още не са потвърдили получаването на автомобила.

Клиентите получиха писма, в които се изисква от тях да потвърдят поръчката си до 2 декември. В противен случай тя ще бъде анулирана и те ще трябва да платят обезщетение за забавянето. Освен това ще отпаднат от списъка на чакащите и ще трябва да се включат отново в него и да закупят автомобила на новата по-висока цена.

Позицията на компанията може би изглежда прекалено твърда, но досега допусна множество закъснения от страна на клиентите си. В новите договори за поръчка вече се казва, че потвърждението ѝ трябва да стане в рамките на 30 дена, след като колата е на разположение.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"