Глобалните продажби на напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства (PHEV) са нараснали с 31% през 2023 г., което е спад от 60-процентния ръст през 2022 г., сочат данни на компанията за пазарни проучвания Rho Motion, цитирани от Ройтерс.
„Темпът на растеж се забавя, но това е очаквано за развиващи се пазари като този“, изтъква мениджърът от Rho Motion Чарлз Лестър. По думите му „не можеш да удвояваш всяка година“.
Лестър отбелязва, че глобалните продажби на EV през миналата година са до голяма степен в съответствие с 30% ръст, прогнозиран от Rho Motion. За 2024 г. фирмата прогнозира глобален ръст на продажбите на EV между 25% и 30%.
Продажбите през декември са достигнали месечен рекорд от 1,5 милиона единици.
Напълно електрическите или електрическите превозни средства с батерии (BEV) са 9,5 милиона от 13,6 милиона EV, продадени по света през 2023 г., като останалите са PHEV.
След години на ускоряващ се растеж, някои производители на автомобили се опасяват, че продажбите на електрически автомобили в Европа и на други места може да се насочат към забавяне на търсенето, тъй като шофьорите чакат по-добри, по-малки и по-евтини модели, които ще бъдат пуснати след две до три години.
Продажбите на BEV са скочили с 50% в САЩ и Канада и съответно с 27% и 15% в Европа и Китай. Продажбите в Европа през 2024 г. може да бъдат засегнати от рязкото решение на Германия от миналата година да отмени субсидиите за EV.
Според Rho Motion, че само 8% от продажбите на BEV в Европа са в сегмента на по-малките автомобили, въпреки че това трябва да започне да се променя с пристигането на по-малки модели като Citroen eC3 от Stellantis, който трябва да бъде пуснат в продажба тази година.