fbpx

Нисан инвестира 15 млрд. евро за бъдещите си елавтомобили

Нисан представи стратегията си за електроавтомобилите за следващите 10 години. Японската фирма залага основно върху технологията за твърди батерии.

Като всички автомобилни производители, Нисан трябва да се приспособи към епохата, която минава под знака на електрификацията. Към момента той има само един електрически модел, Leaf, а скоро се очаква появата на големия електрически SUV Ariya, пише Automobile proper.

Целта на компанията е да ускори този преход, като се има предвид изоставането в сравнение с други производители.

Изпълнителният директор на Нисан Макото Ушида обяснява, че бъдещият търговски модел на компанията ще се изгражда върху три стълба. Първият се отнася до климатичната криза, тема, която е “неизбежна“ според него. Вторият засяга социалния аспект и предизвикателствата пред обществото относно автомобилите. Последният е клиентите да осъзнаят необходимостта от тези промени.

На електромобилите ще се падат 50% от продажбите през 2030 г.

Нисан реши да направи радикална еволюция в разбирането си за автомобила, преди всичко от гледна точка на технологията. „План 2030 г.“ се базира на електрификацията и вече бяха направени първите инвестиции.

След 2010 г. са вложени 7,8 млрд. евро за подготовката на тази голяма промяна. Предвижда се през следващите 5 години да бъдат похарчени още 15,6 млрд. за тази цел.

Макото Ушида обясни, че желае Нисан да участва в „един по-чист, по-сигурен и по-интегриран свят“. Това ще бъде в центъра на инвестициите, които ще продължи да прави японският производител.

Направените разходи ще трябва да доведат до появата на 23 нови модела, от които 15 електрически. Нисан иска да направи своите електромобили по-привлекателни и се надява, че след 5 години ще съставляват 40% от продажбите, за да достигнат 50% през 2030 г.

Нисан ще се насочи към развитието на твърдите батерии през 2028 г.

За да защити амбициите си, Нисан предвижда да увеличи производството на батерии и клетки в своите заводи. Производството на батерии ще достигне годишен капацитет 52 GWh през 2026 г. и 130 GWh през 2030 г. Но това не е единственото направление в тази област. Японската компания разкри, че смята да се впусне в проект, който може да се окаже революционен в бъдещето.

Нисан ще произведе първата си твърда батерия (с твърд електролит) през 2028 г. в новия си завод в Йокошима, който ще започне работа през 2024 г. Производството ѝ ще започне през следващата година, а първите прототипи ще излязат през 2024 г.

Твърдите батерии ще имат два пъти по-голяма енергийна плътност. Ушида обяснява, че те ще се нуждаят от една трета по-малко време за зареждане.

Нисан смята да популяризира твърдите батерии и поради финансови причини. Производствените разходи се очаква да бъдат $65/kWh – по-малко от половината на сегашните.

Само този проест ще струва 1 млрд. евро на Нисан през следващите 5 години. Ако всичко се развива според предвижданията, масовото производство на твърдите батерии ще започне през 2028 г.

По-чисти заводи, по-екологични батерии

Нисан ще инвестира и в производството на по-екологични батерии на принципа на възстановяването (подмяна на използваните клетки). Японската компания има намерение да изгради заводи с тази цел в Европа, Япония и САЩ.

Превод Георги Саулов




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"