Китайският производител на електрически превозни средства Nio обяви, че очаква продажбите през второто тримесечие да се удвоят спрямо година по-рано до между 54 000 и 56 000. Приходите също почти ще се удвоят до около 2,3 милиарда долара през периода април – юни, съобщават от компанията, цитирана от Ройтерс.
Деветгодишната компания обаче все още не е печеливша. Тя отчита нетна загуба от 718 милиона долара за първото тримесечие, в сравнение със загуба от 772 милиона долара през четвъртото тримесечие на 2023 г.
Компанията, която е на осмо място по продажби на електроавтомобили в Китай, отчита продажби на повече от 20 хиляди автомобила, чиято цена е облекчена с 4 000 долара, след като намали таксите в схема за наемане на батерии, която насърчи продажбите.
Подобно на много от колегите си, Nio разширява своята клиентска база и увеличава продажбите с по-евтини модели на фона на тежката ценова конкуренция в Китай. Компанията също така е съкратила работната сила и е отложила дългосрочни проекти, които няма да допринесат за финансовите резултати в рамките на три години.
Компанията получи одобрение за изграждане на трета фабрика в Китай, която ще увеличи общия ѝ одобрен производствен капацитет до 1 милион автомобила, почти наравно с огромния завод на Tesla в Шанхай, съобщи Ройтерс в сряда. Заводът F3 се намира в град Хуайнан в източната провинция Анхуей и ще произвежда предимно превозни средства за новостартиралата марка достъпни автомобили на Nio – Onvo.
През май Nio представи SUV Onvo L60 с цена, започваща от $30 300, докато моделът Y на Tesla в Китай започва от цена над 34 хиляди долара.