fbpx

Пореден китайски производител на електроавтомобили отчита двоен ръст на продажбите, но излиза на загуба

Китайският производител на електрически превозни средства Nio обяви, че очаква продажбите през второто тримесечие да се удвоят спрямо година по-рано до между 54 000 и 56 000. Приходите също почти ще се удвоят до около 2,3 милиарда долара през периода април – юни, съобщават от компанията, цитирана от Ройтерс.

Деветгодишната компания обаче все още не е печеливша. Тя отчита нетна загуба от 718 милиона долара за първото тримесечие, в сравнение със загуба от 772 милиона долара през четвъртото тримесечие на 2023 г.

Компанията, която е на осмо място по продажби на електроавтомобили в Китай, отчита продажби на повече от 20 хиляди автомобила, чиято цена е облекчена с 4 000 долара, след като намали таксите в схема за наемане на батерии, която насърчи продажбите.

Подобно на много от колегите си, Nio разширява своята клиентска база и увеличава продажбите с по-евтини модели на фона на тежката ценова конкуренция в Китай. Компанията също така е съкратила работната сила и е отложила дългосрочни проекти, които няма да допринесат за финансовите резултати в рамките на три години.

Компанията получи одобрение за изграждане на трета фабрика в Китай, която ще увеличи общия ѝ одобрен производствен капацитет до 1 милион автомобила, почти наравно с огромния завод на Tesla в Шанхай, съобщи Ройтерс в сряда. Заводът F3 се намира в град Хуайнан в източната провинция Анхуей и ще произвежда предимно превозни средства за новостартиралата марка достъпни автомобили на Nio – Onvo.

През май Nio представи SUV Onvo L60 с цена, започваща от $30 300, докато моделът Y на Tesla в Китай започва от цена над 34 хиляди долара.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"