fbpx

След Нова година пощите започват продажба на вестници и списания

росен желязков, брифинг

От втората половина на месец януари 2020 година „Български пощи“ ЕАД ще се включи в разпространението на печатни издания у нас.

Това стана ясно на специален брифинг, свикан от транспортния министър Росен Желязков, който уточни, че държавата няма амбиции да превръща пощите в монополист на пазара на разпространение и продажба на печатни издания.

Новината идва няколко дни, след като премиерът Борисов подхвърли идеята пощите да започнат продажба на вестници и списания. В момента монополът се държи от веригата „Лафка“.

„В предмета на дейност на Български пощи е записано и разпространението на печатни издания. Това дава възможност на Български пощи да се включи като търговско дружество на либералния пазар в дейността по разпространение на печатните издания от издателите до търговците на дребно, което ще доведе до диверсификацията на пазара без да се ограничава конкуренцията“, заяви Росен Желязков.

По думите му реалистичният срок за стартиране на разпространението на печатни издания е втората половина на месец януари 2020 г., като до тогава ще се направят необходимите разчети и ще проведат преговори с издателите.

Министърът уточни, че всеки издател трябва да има възможността да прецени, кой дистрибутор отговаря най-добре на неговите виждания и икономически интерес.

Той предупреди обаче, че дейността на Български пощи, по отношение на извършването на услуги и дейности извън обхвата на универсалната пощенска услуга се извършват на пазарен принцип.

Министърът отбеляза, че Български пощи разполагат с необходимата мрежа както за дистрибуция, така и за продажба на дребно в цялата страна.

Логистичната верига обхваща около 3 500 доставки ежедневно или 4 000 пакета, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Обхватът на процеса включва 18 национални и 115 регионални маршрута, от които 110 са нощни. На месечна база целият транспорт обхваща 800 000 км., като печатните издания са около 900 тома, а обемът им е 2 400 куб. м.

Стана ясно, че за реализирането на тази услуга се правят анализи на организацията и необходимия транспорт. Министърът допълни, че се работи и по внедряването на други услуги, които ще подпомогнат за развитието на Български пощи.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"