fbpx

Рено, Нисан и Мицубиши се обединяват срещу свирепата конкуренция при е-автомобилите

Рено, Нисан и Мицубиши обединяват усилия за производството на електромобили, съобщава RFI.

В четвъртък трите френско-японски автопроизводители написаха нова страница в своето сътрудничество: те ще инвестират 23 млрд. евро през следващите години, за да пуснат на пазара 35 нови модела електрически автомобила до 2030 г.

Това са първите конкретни цели, които си поставят новите ръководители на групата Рено-Нисан след смяната на Карлос Гон през 2018 г.

Освен тези 23 млрд. инвестиции в електромобилите, трите партньори предвиждат засилване на използването на общите производствени площадки. Това ще засегне 80% от техните 90 модела през следващите 4 години, срещу 60% сега.

По този начин всяко предприятие ще може „да се концентрира в по-голяма степен върху нуждите на своите клиенти, върху емблематичните си модели и върху тези, които имат ключово значение на пазара, като същевременно разпростират с минимални разходи нововъденията си върху всички марки от групата“, обясняват тримата производители.

Бъдещ модел Нисан Made in France

От 35-не нови модела електрически автомобила на трите марки, 90% ще бъдат произвеждани в пет общи завода по света.

Един от тези заводи, CMF-BEV, трябва да бъде пуснат в експлоатация след две години в новото индустриално градче, наречено Renault ElectriCity, разположено в северната част на Франция. В него ще се сглобяват 250 000 автомобила годишно от марките Рено, Нисан и Алпин. Тук за първи път ще се появи новото елекрическо Рено 5, както и два нови електрически модела на Нисан и Мицубиши.

Началото на проекта беше поставено преди повече от две години със създаването на нова схема за сътрудничество, при която всеки производител „отговаря“ за една голяма географска зона и една голяма технологична област, като по този начин ще  могат най-добре да се използват силните страни на всеки от тях.

Тази система ще бъде надграждана и занапред: Нисан ще продължи да развива своята иновативна технология за литиево-йонни батерии с твърди елемнети, от които ще се ползват всички членове на групата, докато Рено ще отговаря за развитието на общата електроника и електрическа архитектура на автомобилите. Мицубиши Мотърс от своя страна ще се опита да навлезе на европейския пазар с два нови автомобила, единият от които е новят SUV ASX, който ще бъде конструиран на основата на моделите на Рено.

Свирепа конкуренция

Изправена срещу жестока конкуренция, „групата не иска да играе във втора дивизия“, казва Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Рено. Но тази инвестиция от 23 млрд. евро в електрически автомобили е едновременно голяма и малка в сравнение с мегаинвестициите, обявени от големите световни конкуренти.

Пионери в производството на електрически автомобили преди десетина години, Рено и Нисан бяха догонени от Фолксваген и най-вече от Тесла. Американският производител обяви рекордна печалба от над 5,5 млрд. долара, благодарение на увеличаване на продажбите през 2021 г. с 87%, и това въпреки недостига на полупроводници.

Превод Георги Саулов




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"