fbpx

1966-та, тревожни въпроси за ж.п. линията Червен бряг – Златна Панега

1966-та, тревожни въпроси за ж.п. линията Червен бряг – Златна Панега

Ще бъде ли завършена навреме ж.п. линията Червен бряг – Златна Панега?
Този тревожен въпрос задава статия в първия брой на в-к „Икономически живот“ – 12 април 1966 година. 50 години по-късно инфраструктурните въпроси продължават и вероятно ще продължават да са сред акцентите на политическото и медийното говорене. Но да се поучим от историята…

В началото на април 66-та в „китната долина на река Златна Панега, близо до едноименното село“ усилено се строи нов циментов завод. Първите му мощности ще заработят няколко месеца по-късно, а вестникът алармира, че тоновете цимент няма да могат да потеглят към многобройните строежи, ако не бъде завършена навреме ж.п. линията Червен бряг – Златна Панега. Липсата на машини, работна ръка и хиляди куб. метри трошен камък бави строежа на линията.

Редакцията посочва, че проблемът е поставен ребром пред инвеститора – Министерството на строежите и изпълнителя – транспортното ведомство. Те са задължени да наваксат изоставянето, а изданието уточнява, че това ще стане, ако бъдат осигурени 3 багера, подвижна ремонтна работилница, 700 работници, няколко самосвала, валяци и друга дребна техника…

„Инфраструктурата, глупако!“, бихме възкликнали 53 години по-късно.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"