fbpx

Ръстът на on-line продажбите не спира и през 2021 година

С общ оборот от 718 млрд. евро on-line продажбите в Европа през 2021 г. са се увеличили с 13%. Франция, Великобритания и Германия са страните, в които обемите са били най-големи, информира Capital.fr.

Оn-line търговията продължи своя двуцифрен ръст в Европа и през 2021 г. Той не беше забавен от отварянето на магазините през годината. Това се твърди в анализ, публикуван на 28 юни от две представителни за сектора организации. С общ оборот от 718 млрд. евро и ръст от 13% „on-line търговията продължава да нараства, въпреки премахването на ковид ограниченията и възможността за потребителите да се върнат в магазините“, се хвалят в анализа си Ecommerce Europe и EuroCommerce.

В разгара на пандемията през 2020 г. on-line продажбите на стоки направиха огромен скок, след като европейците не можеха да излизат от домовете си, за да купуват. Това позволи да се поддържа ръст на on-line продажбите от 10%, въпреки срива в сектора на туризма и почивките. Като цяло on-line продажбите достигнаха 633 млрд. евро през 2020 г., според равносметката на двете организации. Тази цифра включва продажбите, реализирани в 27-те страни от ЕС и в още 10 други европейски страни, между които Великобритания, Швейцария, а също така и Украйна.

На Западна Европа се падат 63% от on-line продажбите

Русия, която първоначално беше включена в баланса за 2020 г., след това беше извадена от него. Западна Европа, която включва по-специално Великобритания, Франция и Германия, е районът с най-голям дял в европейската електронна търговия: през 2021 г. на нея се падат 63% от on-line продажбите с оборот от 450 млрд. евро. След нея идва Южна Европа с Италия, Гърция и Испания, на която се падат 16% от общия обем със 118 млрд евро. С премахването на здравните ограничения броят на европейците, които пазаруват on-line все пак леко спадна – от 74% през 2020 г. на 73% през 2021 година.

За 2022 г. Ecommerce Europe и EuroCommerce очакват ръстът да се стабилизира около нивото си от 2021 г., въпреки войната в Украйна и инфлацията, които вероятно ще имат негативен ефект върху разходите. „Фактът, че on-line продажбите бележат до момента само лек спад показват, че електронната търговия се е превърнала в необходимост и показва значителна устойчивост“, посочват двете организации.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"