fbpx

България попада в компанията на страни, заплашени да губят много потребители

Очаква се над 100 милиона души да бъдат добавени към потребителската класа по света само през 2024 г. Въпреки това се предвижда някои държави да видят спад в броя на потребителите през следващите години.

По данни на World Data Lab от 2023 година изданието Visual Capitalist посочва ключови държави, сред които и България, с вероятност да изгубят потребители.

Използваната от тяхдефиниция сочи, че потребителят се класифицира като някой, който харчи най-малко $12 на ден. Понастоящем повече от половината население на света се счита за потребителска класа – около 4 милиарда души през 2023 г.

Според изследването на World Data Lab демографските промени са основният фактор, който води до увеличаване и намаляване на броя на потребителите в световен мащаб.

В сравнение с останалите селектираните държави България се очаква да изгуби сравнително най-малко – около 135 хиляди потребители. Фактът обаче, че попадаме в тази компания е силно притеснителен, а и като процент от населението на страната ни загубата е внушителна.

Източник: Visual Capitalist

В Япония, където се очаква най-значителният вероятен спад в броя на потребителите до 2030 г., намаляващата работна сила и намаляващата потребителска база са най-вече следствие от ниската раждаемост в страната. В момента повече от половината от всички общини в Япония са обявени като обезлюдени райони, училищата са затворени, а над 1,2 милиона малки предприятия са собственост на по-възрастни хора или семейства без наследници.

В Европа спадът както в раждаемостта, така и застаряването на населението оказва влияние върху потреблението. Очаква се Италия да загуби почти половин милион потребители до края на десетилетието. Ражданията в Италия са спаднали до историческо дъно под 400 000 през 2022 г., а недостигът на новородени в Италия се счита за национална извънредна ситуация.

Емиграцията на лица в трудоспособна възраст също може да свие потребителската класа в страната. Например между 2019 г. и 2022 г. населението на Тайван е намаляло с около 300 000 души.

С нарастването на възрастта на средния потребител, търсенето на здравни услуги, развлекателни дейности и предложения, свързани с пенсиониране, ще нараства.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"