fbpx

България далече от регионите в ЕС с най-много автомобили на човек от населението

През 2023 г. в ЕС е имало средно 0,55 леки автомобила на глава от населението, което е с 0,1 процентни пункта по-малко в сравнение с 2022 г., сочат данни на Евростат.

Регионалните нива на моторизация (брой леки автомобили на 1000 жители) често са свързани с икономическите условия, но могат да бъдат повлияни и от специфични обстоятелства. Например, рекордният процент на Valle d’Aosta е повлиян от благоприятни правила за данъчно облагане.

През 2023 г. трите региона с най-висок процент на моторизация са били в Италия: Valle d’Aosta с 2295 леки автомобила на 1000 жители, Provincia Autonoma di Trento с 1521 автомобила на 1000 жители и Provincia Autonoma di Bolzano/Bozen с 915 автомобила на 1000 жители. Сред 10-те региона с най-висок процент на моторизация, 6 са в Италия и 1 във Финландия, Гърция, Нидерландия и Чехия.

В другия край на диапазона, френският отвъдморски регион Майот (83 леки автомобила на 1000 жители) е следван от гръцкия Пелопонес (206 на 1000 жители) и Френска Гвиана (223 на 1000 жители). От 10-те региона с най-нисък процент на моторизация, 4 са в Гърция, 2 са във Франция, 2 в Румъния и 1 в Германия и Австрия. Забележително е, че 2 сред тях са метрополните райони Берлин (340) и Виена (364).

В България югозападният регион е с най-много автомобили на 1000 души – 506. Най-малко са в югоизточния – 434.

Регионите в Нидерландия и Швеция се открояват сред регионите на ЕС с най-висок дял на електрическите леки автомобили от всички автомобили. Най-високите дялове са регистрирани във Флеволанд (17,1%) в Нидерландия, Стокхолм (10,7%) в Швеция, Ховедстаден в Дания и Утрехт в Нидерландия (и в двата региона по 8,6%). В топ 10 региона 5 са в Дания, 2 в Нидерландия, 2 в Швеция и 1 в Белгия.

За разлика от това, от 10-те региона с най-нисък дял на електрически автомобили (близо до нула), 6 са в Гърция, 2 в Испания и 2 в Полша. За България няма посочени данни.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"