ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ откри редица пропуски в работата на наземните оператори, обслужващи летищата в София, Варна и Бургас. Припомняме, от началото на месеца по разпореждане се провеждат извънредни проверки на всички наземни оператори, обслужващи трите летища.
Основен акцент на инспекциите е качеството на обслужването при транспортиране на пътниците между терминалите и самолетите. Инспектирана е работата на четирите оператора – „СОФ Кънект“ АД, „Суиспорт България“ АД, „ГолдЕър Хендлинг България“ ООД и „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД. Констатациите са недостатъчна хигиена в автобусите, неизползване на функцията за снижаване на пода (ниско ниво) при качване и слизане на пътниците, неизползване на климатичните системи в автобусите, липса на информация при забавяне на тръгването на автобуса към самолета.
От ГД ГВА съобщават, че ще наложат предвидените в закона максимални санкции на четирите наземни оператора. Тъй като по закон в момента те са до 500 лв., вицепремиерът Гроздан Караджов е разпоредил глобите да бъдат преразгледани и актуализирани.
ГД ГВА вече е изпратила до всички наземни оператори инструкции за отстраняване на установените пропуски:
- да се въведе процедура за задължително почистване на автобусите преди всяка смяна и след всеки курс с отчитане в регистър /срок 30.06.2025 г./,
- задължително да се уведомяват пътниците, когато се налага изчакване в автобусите,
- да има допълнителен служител за придружаване на пътниците,
- да се провеждат вътрешни инспекции от ръководствата на операторите,
- да се изработи и въведе стандарт за културата на обслужване на пътниците /срок 31.07.2025 г./.