През първата половина на 2025 г. глобалният износ на Китай показва променяща се търговска динамика. Докато традиционните търговски партньори като САЩ и ЕС остават важни, новите и развиващи се пазари играят все по-важна роля.
Изданието Visual Capitalist обобщава водещите дестинации за китайски износ по доларова стойност, както и промените на годишна база от първата половина на 2024 г. Данните за тази визуализация идват от Statista и подчертават китайския износ към основни страни и региони през първата половина на 2025 г.
Износът на Китай за Африка нараства до 103 милиарда долара, което е с 21,4% повече на годишна база. Забележително е, че това е най-голямото абсолютно и процентно увеличение във всички страни и/или региони.

Това отразява задълбочаващите се икономически връзки между Китай и Африка, особено в областта на механичното и промишленото оборудване. С нарастването на потребителската база и промишлените нужди на Африка, търговията с Китай изглежда ще се разширява допълнително.
От друга страна износът за САЩ рязко намалява до 215,6 милиарда долара, което е спад от 10,7% спрямо първата половина на 2024 г. Въпреки че САЩ все още остават водеща дестинация за китайски стоки, спадът отразява продължаващите търговски търкания и тенденцията компаниите да пренасочват веригите си за доставки. Освен САЩ, другият голям спад на китайския износ е към Русия (-8.7%)
Стоките обаче често преминават през посреднически държави като Виетнам, където сега се извършва окончателното сглобяване, което частично маскира въздействието на китайското производство.
Отбелязва се и това, че САЩ имат търговски дефицит от 425 милиарда долара през първото тримесечие на 2025 г., до голяма степен обусловен от машини, бижута, електроника и превозни средства.