От Volkswagen са заявили пред работниците си, че не може да се изключи спиране на производството поради проблеми с веригата за доставки, което е знак за това как спорът за нидерландския производител на чипове Nexperia заплашва да наруши европейския автомобилен сектор, съобщава Ройтерс.
Органите на автомобилната индустрия бият тревога за възможното въздействие върху производството, след като нидерландското правителство пое контрола над китайската компания Nexperia миналия месец, позовавайки се на опасения за интелектуална собственост, а Китай в отговор ограничи износа на своите готови продукти, необходими на европейските производители на автомобили.
Във вътрешно писмо на VW до персонала се казва, че производството все още не е засегнато от недостиг на чипове. „С оглед на динамичната ситуация обаче не можем да изключим въздействие върху производството в краткосрочен план“, добавят от компанията, цитирани от Ройтерс.
По-рано днес немският всекидневник Bild съобщи за вътрешната бележка на VW. В информацията на Bild, позовавайки се на източници, запознати с плановете, се казва обаче, че спирането на производството е планирано от следващата сряда поради проблемите, като първо ще засегне серията Golf, а след това и другите модели. Говорител на Volkswagen отказва да коментира „спекулациите“ относно спирането в сряда, добавяйки, че компанията следи внимателно ситуацията.
Volkswagen временно ще спре производството на своите модели Golf и Tiguan в централния си завод във Волфсбург в петък, за да се справи с несвързан с това въпрос, свързан с инвентара, посочва нарочно съобщение, което изтъква, че няма връзка между тези мерки и проблеми с доставките на чипове.
Bild също така цитира свои източници, според които Volkswagen е започнал разговори с трудовите власти относно възможността за стартиране на държавно подкрепяна схема за намалено работно време, която потенциално може да засегне десетки хиляди служители.
Спорът допълнително засилва глобалното търговско напрежение, което вреди на европейските производители на автомобили и техните доставчици, включително по-високите вносни тарифи на САЩ и китайските ограничения за износ на редкоземни елементи.
Чиповете Nexperia, които се опаковат предимно в Китай, са технологично прости, но се използват в големи количества в производството на автомобили. BMW и Mercedes заявиха, че също работят с доставчици, за да осигурят производството в светлината на конфликта с Nexperia.