fbpx

Нови мостове над Дунав могат да разчитат на сериозно еврофинансиране

Нови мостове над Дунав могат да разчитат не само на финансиране по Механизма за свързване на Европа (МСЕ), но и на значителни възможности по Кохезионния фонд, които следва да бъдат активно използвани. Това коментира координаторът на транспортен коридор “Рейн–Дунав” Маргарита Маркес по време на среща с транспортния министър Гроздан Караджов.

Тя отбелязва, че регионите от двете страни на Дунав – както в България, така и в Румъния – „остават едни от най-слабо развитите в Европейския съюз, а новите мостове биха ускорили икономическото им развитие и биха помогнали за преодоляване на дългогодишното изоставане“.

От своя страна Караджов изтъква, че повече мостове над Дунав не са само двустранен въпрос между България и Румъния – това е стратегически приоритет за просперитета на целия Европейски съюз и за колективната ни сигурност в рамките на НАТО.

По-бързото изграждане на третия мост над Дунав и сключването на споразумения за още два – Силистра–Калъраш и Никопол–Турно Мъгуреле – са ключови български приоритети“, отбелязва Гроздан Караджов. Той подчертава, че България е ускорила максимално процедурите по проекта Fast Danube 2 и ежегодно извършва драгиране на реката, за да гарантира целогодишната ѝ плавателност.

И той обръща внимание на това, че повече мостове в една от най-неразвитите части на Европа ще донесат икономически тласък за целия регион. Новите съоръжения ще стимулират изграждането на съпътстваща инфраструктура – пътища, жп връзки и логистични центрове, което ще улесни движението на стоки и хора, ще отвори нови работни места и ще насърчи инвестициите в пограничните райони.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"