fbpx

Брандът на Starbucks с най-голяма загуба на стойност за година

Дори най-разпознаваемите марки в света не са имунизирани срещу промени във възприятието за пазара и рентабилността. Така, през 2025 г. много известни марки отбелязват рязък спад в оценката си поради забавяне на растежа, конкуренцията или отслабване на финансовите резултати.

Изданието Visual Capitalist показва марките, които са загубили най-много стойност на годишна база от 2024 до 2025 г., въз основа на данни от Brand Finance.

Топ 10-те марки по загуба на стойност идват от различни индустрии – от вериги кафенета и производители на автомобили до социални медии и логистика.

Начело в списъка е марката Starbucks, чиято стойност е спаднала с 21,9 милиарда долара, от 60,7 милиарда долара на 38,8 милиарда долара за една година. Най-голямата верига кафенета в света се сблъска с няколко предизвикателства през последната година, включително спад в продажбите в едни и същи магазини и засилване на конкуренцията на ключови пазари като Китай.

Visual Capitalist

Tesla, преди това най-ценната автомобилна марка в света, губи 15,3 милиарда долара стойност, тъй като компанията е изправена пред нарастваща конкуренция и предизвикателства, сред които политическата активност Илон Мъск.

Други забележителни спадове са на китайския WeChat (-8,8 милиарда долара), японския конгломерат Mitsui Group (-6,9 милиарда долара) и немския автомобилен производител Mercedes-Benz (-6,4 милиарда долара).

Марките, ориентирани към потребителите и свързаните с технологиите, са сред най-силно засегнатите, след като потребителите намаляват дискреционните си разходи.

Компаниите за кафе, търговия на дребно и стрийминг се сблъскват със спадове, докато автомобилните марки отбелязват забавяне на търсенето в световен мащаб. В същото време фирми за професионални услуги като Ernst & Young, PwC и FedEx също отчитат значителен спад, отразявайки по-широката икономическа несигурност.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"