fbpx

Е-платформа за продажба на дървесина елиминира предварителните договорки

84.148 млн. лв. е общият размер на приходиоте от проведените електронни търгове за продажба на дървесина, съобщава „Информационно обслужване“ АД.

Платформата, изградена от дружеството, функционира от април 2016 г. С нея работят 3 от шестте държавни горски предприятия, които продават дървесина, добита от държавните горски територии. Това са Югозападното държавно предприятие (ЮЗДП), Северозападното държавно предприятие (СЗДП) и Североизточното държавно предприятие(СИДП). Те са реализирали близо 10 млн. лв. повече приходи от увеличението на цената, следствие на използването на платформата. За 5 годишния период са проведени общо  2 292 онлайн наддавания.

По думите на изпълнителния директор на „Информационно обслужване“ Ивайло Филипов, платформата е постигнала пълна прозрачност на процеса при провеждане на търговете и елиминира порочната практика кандидатите да постигнат предварителна договорка помежду си. Онлайн базираната система е засилила значително конкуренцията, позволявайки на всички регистрирани дървопреработвателни компании от страната да участват в дадено наддаване.

Системата за електронна продажба изцяло дигитализира процеса по продажба на дървесина, като за участие в търговете е необходим единствено Квалифициран електронен подпис (КЕП). Участниците могат да наддават в електронния търг от всяка една точка на земята и по всяко време, което улеснява значително процеса, спестява им време и средства, а документацията е изцяло в електронен формат.

Ефективността на платформата за електронна продажба на дървесина се доказва и от постигнатите резултати при наддаванията. Най-високото увеличение на цената по време на онлайн търг е с 322 180 лв. над първоначалната определена цена, а най-високият процент на увеличение е близо 99% спрямо началната цена на дървесината. Често се провеждат търгове, при които стъпките за наддаване са над 100, като най-оспорваният търг е бил със 135 стъпки на наддаване.

Онлайн търгове са с явно наддаване и се провеждат в реално време през уеб браузър. С помощта на интегрираната услуга за удостоверяване на време и съдържание Time Stamp се гарантират достоверността на документите и подадените оферти от участниците в платформата. Тя подпомага и предпазва както тръжните комисии, така и лицата, решили да участват в наддаването. Системата автоматично извършва класиране на база най-висока предложена цена, с което значително се намаляват обжалванията на процедурите и се гарантира честността на проведения търг.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"