fbpx

Sony контраатакува Microsoft, купувайки създателя на Halo

Като нов епизод от големите промени, които се извършват в индустрията на видеоигрите, японският концерн Sony Entertainment обяви, че е постигнал окончателно съгласие за придобиването на студиото за видеоигри Bungie, което е най-известно с играта си Halo. Сделката е на стойност 3,6 млрд. долара, която ще доведе до ново раздаване на картите, пише RFI.

Конкуренцията на пазара на видеоигрите е жестока. И актоьрите на него си нанасят удар след удар. Две седмици след рекордната покупка на Activision-Blizzard от Microsoft за 69 млрд. долара, Sony, номер 2 на пазара, отговаря с придобиването на Bungie, бивше студио на Microsoft. Това е наистина символична сделка.

Bungie е основана през 1991 във Вашингтон. Най-известните игри, които компанията е разработила, са Halo и Destiny, като и двете стават световен хит бързо след излизането си. През 2000 г. студиото е закупено от Microsoft, като двете компании са заедно до 2007 г. От разделянето им насам технологичният гигант запазва разработването и името на Halo, като последното издание на играта излиза през 2021 г., а платформите, на които може да бъде играна, са Xbox и Windows. Така битката е между платформите Xbox на американците и Playstation на японците.

Придобиването на Bungie има и голяма стратегическа стойност. По този начин Sony е подготвена за евентуален ход на Microsoft, който може да направи игрите на Activision ексклузивни за собствената си конзола – Xbox.

С тази сделка Sony получава още един могъщ лиценз – Destiny, видеоигра, която се играе в бъдещето на един постапокалиптичен свят. Това също е начин Sony да излезе напред в момент, когато японската фирма взе решение да промотира производството на Playstation 4. Само дефицитът на полупроводници не ѝ позволява да пусне на пазара Playstation 5.

Това е третата подобна сделка за месец януари, като общата стойност на придобиванията надхвърля тази на всички подобни, договорени в последните десет години. Първата беше между студиото, което стои зад една от най-големите игри в света Grand Theft Auto – Take Two, което придоби дизайнера на мобилни игри Zynga за 12.7 млрд. долара. Така Take Two се сдоби с най-известните заглавия на компанията – FarmVille, Words with Friends и Zynga Poker. След това последва и рекордната сделка между Activision и Microsoft. За момента от Microsoft не са дали конкретен отговор дали игрите на студиото ще могат да бъдат играни единствено на платформите на технологичния гигант – Xbox и Windows.

Превод Георги Саулов




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"