Инвестиция от 80 милиарда евро е необходима, за да може ЕС да осъществи плана си за петдесеткратно увеличение на електрическите автомобили до 2030 година.
Ресурсът е за осигуряване на станции за зареждане, като са необходими над 2,5 млн. нови станции, заявяват от Eurelectric, предава Ройтерс.
Стремежът на Европейския съюз е над 30 милиона коли с нулеви емисии по пътищата на съюза до края на това десетилетие, като част от усилията за намаляване на емисиите с поне 55% през това десетилетие спрямо нивата от 1990 г.
В края на 2019 година в ЕС са се движили 615 000 такива превозни средства, по данни на Европейската асоциация на автомобилните производители, цитирани от Ройтерс.
Те са се захранвали от близо 250 000 обществени пункта за зареждане на електрически превозни средства, които трябва да се увеличат до 3 милиона до 2030 г., за да постигнат зелените цели според доклада на Eurelectric.
Разширяването на инфраструктурата за зареждане ще изисква 20 милиарда евро за публични зарядни и 60 милиарда евро за частни, се посочва в доклада.
Прогнозата е, че до 2030 г. ЕС ще разполага с 10,5 милиона електрически превозни средства, ползвани от компании или публични власти. Днес 63-милионният автопарк в Европа включва само 420 000 електрически автомобила.
От Eurelectric призоват ЕС да наложи задължителни изисквания за автомобилните производители да продават автомобили с нулеви емисии. През последните години ЕС използва стандарти за емисии на CO2 за автомобили, за да насърчи продажбите на електрически превозни средства, а по-късно тази година ще предложи затягане на тези стандарти, за да ускори преминаването към чист транспорт.