fbpx

Алибаба настъпва в Източна Европа

Една загубена битка за Джеф Безос. Докато империята му Амазон е напълно завладяла он-лайн търговията в Западна Европа, Изтокът на Стария континент във все по-голяма степен започва да предпочита големия му азиатски конкурент. Това се вижда ясно в последното изследване на Евромонитор, цитирано от Franceinfo. Алибаба заема третото място в он-лайн търговията в бившите съветски републики след полската Allegro и руската Wildberries, като оставя Амазон извън десетката.

Дали това е културен въпрос или печеливша търговска стратегия от страна на Алибаба е трудно да се определи, но факт е, че източноевропейците предочитат да пазаруват през китайския сайт, отколкото през големия му отвъдокеански кокнкурент.

Докато Амазон търпи бурно развитие в Западна Европа, Алибаба завоюва части от пазара в Полша и нейните съседи, като увеличава промоциите, за да си осигури все по-значима клиентела. Доставките на Алибаба са много повече със самолет, отколкото с кораби. В момента пристанищата са пренатоварени, но он-лайн търговията не спира. Китайският сайт увеличава чартърните полети към Източна Европа.

Алибаба се обляга на търговския си успех, за да завоюва част от западноевропейския пазар. Освен в Русия, AliExpress, филиала на Алибаба за логистика и транспорт, иска да открие офиси, за да доставя своите пратки в Испания и Франция.

Ограниченията във връзка с Ковид епидемията дадоха тлсък на он-лайн търговията, от което се възползваха сайтовете. Но това е преди всичко стратегическа битка. Алибаба не са желани в САЩ, същото се отнася за Амазон в Китай. Така теренът на противоборството между двете компании се намира по средата – в Европа на неутрална територия.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"