fbpx

Доверието на потребителите се покачва, но не и оценките за финансите на домакинствата

магазин

През април 2021 г. общият показател на доверие на потребителите нараства с 2.7 пункта спрямо нивото си от януари, като при населението в градовете увеличението е 2.4 пункта, а в селата – 2.7 пункта, сочат данните на НСИ.

В същото време по отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 9.2 пункта.

По-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение са и оценките на потребителите относно настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца

Относно развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, очакванията на потребителите са по-малко негативни в сравнение с три месеца по-рано.

Същевременно потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, като инфлационните им очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.

През април обаче анкетата регистрира малко по-позитивна нагласа в намеренията на градското население относно извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба , за „покупка на кола“ и за „покупка или построяване на жилище (вила)“ през следващите дванадесет месеца.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"