fbpx

Какви ще са тенденциите в храните утре?

Повече растителни, повече местни, възможно най-малко обработени и възможно най-евтини… Ето основните тенденции при хранителните продукти през октомври 2022 година, обобщени в репортаж на Capital.fr*.

Какви ще са тенденциите в храните утре? На международния панаир на храните – Sial 2022, в изложбения център Paris Nord, 7000 изложители представиха настоящите тенденции, както и тези на близкото бъдеще. Изминаха четири години от последното провеждане на форума, който беше неколкократно отменян поради здравната криза. И за четири години нещата се промениха много.

Биохраните, които преживяваха истински бум до 2020 г., бяха изместени от продукти, които не съдържат животински протеини и са по полезни за здравето и за екологията. Растителните продукти, които ще се предлагат под формата на всякакъв вид сосове, ще стават все по-актуални. Независимо дали заместват месото, рибата или млякото, те представляват една четвърт от продуктите, представени в конкурса на Sial за най-добро нововъведение.

„Етично и екологично време“

Продукти без изкуствени добавки, като шунка без нитрити, също биха били много търсени, особено тези, които съдържат по-малко сол, захар, мазнини и консерванти. Като че ли се вижда краят на ерата на свръхпреработваните храни?

Третата тенденция е търсенето на продукти местно производство. Тя се засили особено през последните 18 месеца. По-евтини от биохраните и с по-малко емисии на парникови газове при производството им, те се посочват като предпочитани от седем от десет потребители. Наистина изживяваме „етично и екологично време“, обобщава Ксавие Терле от фирмата ProtéinesXTC. „Да се храниш, означава да си доставяш удоволствие, но, за да остане удоволствието, то трябва да е безопасно за здравето, практично и полезно за планетата„.

И накрая, четвъртата тенденция, която се наблюдава особено ярко след скока на цените през последните месеци е търсенето на възможно най-малко скъпите храни. Според проучването Kantar, проведено за Sial, 14% от французите не са склонни да плащат повече, за да се хранят по-добре. Преди кризата този процент беше 12%. Проучванията, проведени за пазарните дялове на големите вериги магазини потвърждават, че те са особено предпочитани от потребителите през последните месеци, като причината за това е инфлацията от 5,6% (във Франция, б.р.), която остава особено висока въпреки спадането на темпа ѝ през септември.

*Превод Георги Саулов




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"