Китай наложи временни антидъмпингови мерки върху вноса на коняк от Европейския съюз, засягайки марки от Hennessy до Remy Martin, съобщава Ройтерс. Този акт следва решението на ЕС за мита върху произведените в Китай електрически превозни средства (EV).
Разследване установи предварително, че дъмпингът на бренди от ЕС заплашва собствения сектор на бренди в Китай със „значителни щети“, се казва в изявление на китайското министерство на търговията, цитирано от Ройтерс.
Намеквайки за потенциално предстоящи но мита, китайското министерство посочва, че неговото антидъмпингово и антисубсидийно разследване на продуктите от свинско месо в ЕС продължава и ще вземе „обективни и справедливи“ решения в края на разследването.
Министерството добавя, че обмисля повишаване на митата върху вноса на превозни средства с големи двигатели. По-високите данъци биха засегнали най-тежко производителите в Германия, като германският износ на превозни средства с двигатели от 2,5 литра или по-големи за Китай достигна 1,2 милиарда долара миналата година.
Считано от 11 октомври вносителите на коняк с произход от ЕС ще трябва да внасят гаранционни депозити в размер от 34,8% до 39,0% от стойността на вноса, съобщават от министерството.
Франция е смятана за мишена на разследването на бренди от Пекин поради подкрепата си за митата върху произведените в Китай електромобили. Освен това представлява 99% от вноса на коняк в Китай през миналата година, като френските доставки достигат 1,7 милиарда долара.
Hennessy и Remy Martin са сред най-засегнатите марки, като вносителите трябва да платят гаранционни депозити съответно от 39,0% и 38,1%. Депозитите ще оскъпят предварително вноса от ЕС. Не е ясно още как и кога вносителите ще могат да си върнат депозитите. Китайското министерство на търговията не дава подробности за това.
Акциите на Pernod Ricard паднаха с 2,9% в 0714 GMT след новината, докато Remy Cointreau е надолу с 5%, а LVMH, собственик на Hennessy с -4%
Компаниите, които сътрудничат на китайското разследване, са засегнати от лихвени депозити от 34,8%, като ставката на Martell е най-ниска – 30,6%.
Министерството на търговията на Китай по-рано бе заявило, че е установено, че европейските дестилатори са продавали коняк на своя потребителски пазар от 1,4 милиарда потребители при дъмпингов марж в диапазона от 30,6% до 39% и че местната индустрия е била ощетена.