fbpx

Мега завод за батерии строят тайванци във Франция

Във северната част на Франция започва изграждането на нов мега завод за електрически батерии. Тайванската компания Prologium, специализирана в твърди батерии, избра пристанището в Дюнкерк като място на новия си производствен обект. Този проект предвижда инвестиция от над 5 милиарда евро в една област все по-привлекателна за автомобилната индустрия, информира RFI. Франция бе избрана в конкуренция с Германия, Великобритания и Полша,.

Нови батерии

Целта е до 2026 г. да бъдат произведени твърди електрически батерии, с които да бъдат оборудвани между 500 000 и 750 000 автомобила годишно. По-автономни, по-издръжливи и по-сигурни от сегашните модели, тези нови батерии ще направят революция в производството на електромобилите.

В крайна сметка този проект, който представлява инвестиция за пет милиарда евро, може да доведе до прякото създаване на повече от 3000 работни места. След френските ACC и Verkor и китайската Envision, Prologium става четвъртата компания за електрически батерии, която се установява в северната част на Франция.

„Долината на електромобилността“

Регионът, наричан „долината на електромобилността“, има много предимства. Намира се недалеч от големите европейски производители на автомобили и концентрира много подизпълнители. Общо 8500 работни места трябва да бъдат създадени благодарение на тези различни проекти. Трябва да отбележим, че Еманюел Макрон планира да отиде в Дюнкерк, за да открие изграждането на новия завод.

Регионът О-дьо-Франс, където се намира Дюнкерк, е в челните редици на автомобилната индустрия

Защо регионът О-дьо-Франс е особено привлекателен за автомобилната индустрия? „Франция разполага с изключително силен коз – има електроенергия, която не се произвежда от въглеродни суровини. Искам да припомня, че все пак преминаването от термични към електрически двигатели е с цел намаляване на емисиите на CO2“, обяснява Марк Мортюкс, генерален мениджър на платформата на автомобилната индустрия. Но, и това се отнася особено за О-дьо-Франс, която е област с дълга история в сферата на автомобилостроенето, развила е средата, познанията и цялата индустриална мрежа. Има четири завода за сглобяване на автомобили – на Renault, Stellantis и Toyota. Има и заводи за сглобяване на механиката, които са важни за двигателите и скоростните кутии, които също трябва да се преобразуват за електрически автомобили.

Това също е място, което е доста централно за Европа, с интересна инфраструктура, в центъра на която е пристанището на Дюнкерк. Така че всички тези елементи наистина играят в полза на О-дьо-Франс в това съревнование, тъй като все още има много други места в Европа, където се реализират важни проекти.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"