fbpx

Рязко намаляват предложенията за работа

Броят на обявите за работа през юли е намалял с близо 6000 или 12% спрямо предходния месец. Това показва ежемесечният анализ на JobTiger. По-малко предложения за работа има във всеки един от секторите.

Изтъква се обаче, че това не бива да е повод за притеснения. Основен фактор за юнските и юлските спадове е летният почивен период, в който както работодатели, така и търсещи работа са по-малко активни на пазара на труда.

На годишна база също се откича спад с 1% или около 500 предложения по-малко.

С най-голям спад продължава да бъде секторът „Хотелиерство и ресторантьорство“ (-25%). Броят на обявите в него е намалял с около 2000 и в края на юли наблюдаваме около 7000 активни предложения в този сектор.

След него са секторите „Здравеопазване и фармация“ (19%), „ИТ“ (-13%) и „Административни и обслужващи дейности“ (-11%).

Водещ с най-голям дял на предложенията продължава да бъде секторът „Търговия и продажби“ с 22%.

„Хотелиерство и ресторантьорство“ отстъпва второто място на сектора „Производство“ (дял 15%) и заема третото място с дял от 14%.

След тях се нареждат секторите „ИТ“ (13%), „Административни и обслужващи дейности“ (10%), „Логистика и транспорт“ (10%), „Строителство“ (5,1%), „Счетоводство, одит, финанси“ (4,8%),   „Здравеопазване и фармация“ (4%), „Маркетинг и реклама“ (3%) и „Изкуство“ (1%).

Броят на предложенията за работа от вкъщи и/или дистанционна работа са намалели със 7% (300 предложения по-малко) спрямо м. юни. Те са малко над 5200 за страната или 13,1% от общия брой обяви.

От JobTiger коментират, че всеки път, когато се наблюдава влошаване на икономическите показатели, то е придружено с намаляване на предложенията за работа и повишаване на безработицата.

За момента не можем да считаме, че намаляването на обявите е резултат от състоянието на икономиката. Намираме се в третото тримесечие на годината, в което традиционно се отчита спад на предложенията за работа. Въпреки по-малкото обяви, техният брой все още е сравнително по-висок от този в периода преди началото на пандемията.

Ключов период през 2022 г. ще бъде последното тримесечие на годината (октомври – декември), като очакванията за момента са тогава да наблюдаваме по-нетрадиционен спад в предложенията за работа.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"