Новите iPhone на Apple започват силно в Китай, като продажбите им се повишили с 20% през първите три седмици от пускането им в сравнение с модела от 2023 г., сочат данни на изследователската компания Counterpoint, цитирана от Ройтерс.
Най-новите смартфони както на Apple, така и на Huawei бяха пуснати в продажба в Китай на 20 септември, което подчертава засилващата се конкуренция на най-големия пазар на смартфони в света, където американската фирма губи пазарен дял през последните тримесечия в сравнение с местните конкуренти.
„Виждаме силни продажби на серия iPhone 16 в Китай“, отбелязва Counterpoint, добавяйки, че моделите iPhone 16 Pro и Pro Max се справят особено добре, като общите им продажби са се повишили с 44% в сравнение с техните еквивалентни версии от 2023 г.
Общите продажби на iPhone в Китай обаче са спаднали с 2% на годишна база през триседмичния период поради намалените продажби на по-стари модели и повишената конкуренция със серията Mate и Pura на Huawei.