fbpx

Търси се нов икономически механизъм за строежа на пътища у нас

Регионалният министър Шишков смята, че е необходимо да се обмисли нов икономически механизъм, по който се изграждат пътищата у нас. Една от възможностите е част от магистралите да бъдат строени на концесия, коментира той пред БНТ.

Като възможни проекти, които могат да бъдат изградени на концесия, са тунелът под Петрохан и магистрала „Рила“ – връзката между Ихтиман – Самоков – Дупница и продължението към границата със Северна Македония.

Според министъра изграждането на концесия на част от пътищата ще подобри контрола на строителството и няма да е необходимо да бъдат харчени огромни средства от бюджета за изграждането им. „Така ще намерим пресечна точка между социалната тема и нуждата от строителството на нови магистрали“, изтъква Шишков.

Той е убеден, че не може да има отлагане по отношение на увеличението на тол таксите, тъй като е логично тези, които ползват определена инфраструктура да я плащат, за да може да се подобрява нейното състояние, иначе няма как да имаме добри пътища и хората ще са недоволни.

Аз съм на страната на държавата и хората. В момента се изчиства справедливият механизъм и  може да има недоволни, но средствата за поддръжка на пътищата трябва да дойдат или от тол таксите, или от бюджета, като бъдат правилно разпределени“, коментира служебният министър.

Шишков уточнява, че увеличението ще засегне повече транзитния превоз – тези, които изминават по-малко километри по българските пътища ще плащат по-висока ставка на километър, тоест камионите, които зареждат магазините в страната, ще плащат малко по-ниска стойност.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"