fbpx

Тесла не успя да достави всички произведени автомобили

Tesla отчете в началото на седмицата рекордно производство и доставки на електрически превозни средства за четвъртото тримесечие на 2022 година, но не успя изпълни прогнозите на Wall Street,заради логистични проблеми, забавяне на търсенето, нарастващи лихвени проценти и страхове от рецесия, пише Ройтерс.

Най-скъпият автомобилен производител в света е доставил 405 278 автомобила през последните три месеца на годината, в сравнение с очакванията на Уолстрийт за 431 117 автомобила, сочат данни на Refinitiv, цитирани от агенцията. За сравнение компанията е доставила 308 600 автомобила през същия период на 2021 година.

Реализираните доставки включватг 388 131 компактни седана Model 3 и спортни Model Y, както и 17 147 луксозни автомобила Model X и Model S. Общо Tesla е произвела 439 701 автомобила през четвъртото тримесечие.

Тъй като логистичните затруднения продължават – въпреки заявеното от Илон Мъск през октомври, че работи за разрешаване на този проблем – доставките на Tesla за четвъртото тримесечие са намалели с около 34 000 автомобила, като през третото тримесечие доставките на компанията са били с около 22 000 броя по-малко от производството.

Доставянето на по-малко автомобили, отколкото произвежда, е рядкост за автомобилния производител, тъй като през предходните тримесечия е доставял повече или подобни количества на произведените превозни средства, коментира Ройтерс.

Сред другите насрещни ветрове за Tesla, анализаторите сочат слабото търсене на най-големия автомобилен пазар в света Китай, както и силната конкуренция от стари автомобилни производители като Ford Motor, General Motors Co и стартиращи компании като Rivian Automotive (RIVN.O) и Lucid Group (LCID.O).

Акциите на Tesla, които не се търгуваха в понеделник поради новогодишните празници, паднаха с 65% през 2022 г., най-лошата година от излизането на борсата през 2010 г. Анализатори и по-малки акционери се опасяваха, че проблемите с търсенето, произтичащи от несигурната икономика, ще попречат на целта на компанията да расте с 50% годишно.

От Tesla обявиха, че планират да бъдат домакини на Деня на инвеститора на 1 март и да предават на живо събитието от своята Gigafactory в Тексас, когато ще бъдат обсъдени дългосрочни планове за разширяване и разпределение на капитала.

Ройтерс припомня обявеното от Мъск през октомври, че Tesla работи върху „превозно средство от следващо поколение“, което ще бъде по-евтино и по-малко от колите Model 3 и Model Y.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"