fbpx

X на прицел на „цифровия закон“ на ЕС, компанията на Мъск застрашена от огромна глоба

Eвропейската комисия съобщи, че е информирала X (бивш Twitter) за предварителното си становище, че социалната мрежа е в нарушение на Законодателния акт за цифровите услуги (Законодателен акт за цифровите услуги) в области, свързани с тъмни модели, прозрачност на рекламата и достъп до данни за изследователите.

Ако предварителното становище на ЕК в крайна сметка бъде потвърдено, тя ще приеме решение, че Х е в нарушение на членове 25, 39 и 40 (12) от Законодателния акт за цифровите услуги. Такова решение би могло да доведе до глоби в размер до 6 % от общия годишен световен оборот на доставчика и да разпореди на доставчика да предприеме мерки за справяне с нарушението.

Решението за несъответствие може също така да задейства период на засилен надзор, за да се гарантира спазването на мерките, които доставчикът възнамерява да предприеме за отстраняване на нарушението. Комисията може също така да налага периодични имуществени санкции, за да принуди дадена платформа да спазва изискванията.

Комисията публикува предварителни констатации за несъответствие по три оплаквания:

  • Първо, X проектира и експлоатира своя интерфейс за „проверените профили„ със „Синия контролен знак“ по начин, който не съответства на практиката в отрасъла и заблуждава потребителите. Тъй като всеки може да се абонира, за да получи такъв „проверен“ статус, това оказва отрицателно въздействие върху способността на потребителите да вземат безплатни и информирани решения относно автентичността на профилите и съдържанието, с което взаимодействат. Има доказателства за мотивирани злонамерени участници, които злоупотребяват с „проверения профил“, за да заблуждават потребителите.
  • Второ, Х не спазва изискванията за прозрачност на рекламата, тъй като не предоставя надежден регистър на рекламите, който позволява търсене, а вместо това въвежда проектни характеристики и пречки за достъп, които правят хранилището негодно за целите му за прозрачност по отношение на ползвателите. По-специално дизайнът не дава възможност за необходимия надзор и проучване на възникващите рискове, породени от разпространението на реклами онлайн.
  • Трето, Х не предоставя достъп до своите публични данни на изследователите в съответствие с условията, определени в Законодателния акт за цифровите услуги. По-специално Х забранява на отговарящите на условията изследователи да имат независим достъп до своите публични данни, например чрез извличане на данни, както е посочено в условията за ползване на услугата. Освен това процесът на Х да предоставя на отговарящите на условията изследователи достъп до своя приложно-програмен интерфейс (API) изглежда разубеждава изследователите да изпълняват своите научноизследователски проекти или не им оставя друг избор освен да плащат непропорционално високи такси.



Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"