fbpx

САЩ готови да намалят темпа за въвеждане на електрическите автомобили

Администрацията на президента на САЩ Джо Байдън е решена да облекчи предложените годишни изисквания до 2030 г. в своя широкообхватен план за агресивно намаляване на емисиите от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, което по план трябва да доведе до увеличаване на продажбите на електрически превозни средства, съобщава Ройтерс, позовавайки се на свои източници.

Това намерение следва призивите от страна на автопроизводителите и United Auto Workers (UAW), които искат администрацията на Байдън да забави предложеното нарастване на продажбите на EV. Според тях EV технологията все още е твърде скъпа за много от основните потребители в САЩ и че е необходимо повече време за разработване на инфраструктурата за зареждане.

Ройътерс припомня, че през април 2023 г. Агенцията за опазване на околната среда предложи да се изисква 56% намаление на емисиите от нови превозни средства до 2032 г. Съгласно първоначалното предложение на EPA, обхващащо 2027-2032 г., от производителите на автомобили се очаква електромобилите да представляват 60% от производството на нови превозни средства до 2030 г. и 67 г. % до 2032 г., за да отговори на по-строгите изисквания за емисии.

Съгласно преработения окончателен регламент, който се очаква да бъде публикуван веднага следващия месец, EPA ще забави темпа на своите предложени годишни изисквания за емисии до 2030 г. Новият темп се очаква да доведе до това, че електромобилите ще представляват по-малко от 60% от общо произведените превозни средства до 2030 г., казаха източниците.

UAW, който подкрепи Байдън през януари, въпреки че Доналд Тръмп твърди, че правилата за превозните средства на Байдън застрашават работните места, изтъква, че предложението на EPA трябва да бъде преразгледано, за да се увеличи строгостта „по-постепенно“ и да се случи за „по-голям период от време“.

Алиансът за автомобилни иновации (AAI), търговска група, представляваща General Motors, Ford Motor, Stellantis, Toyota, Volkswagen и други, миналата година нарече първоначалното предложение за EPA „нито разумно, нито постижимо“ и призова „да се приемат изисквания за 40 до 50% (електрически, зареждащи се електрически превозни средства и превозни средства с гориво) през 2030 г. Електрическите автомобили представляват около 8% от продажбите през 2023 г.

Изпълнителният директор на AAI Джон Бозела посочи преди ден, че следващите няколко години са критични за пазара на електромобили.

„Дайте шанс на пазара и веригите за доставки да наваксат изоставането, запазете способността на клиента да избира, оставете повече публично таксуване да се предлага онлайн, оставете индустриалните кредити и Закона за намаляване на инфлацията да си свършат работата и да повлияят на индустриалната промяна“, призовава Бозела, цитиран от Ройтерс.

Съветникът по климата на Белия дом Али Зайди, който е провел разговори с производителите на автомобили относно правилата за емисиите, отбелязва, че Съединените щати „впрягат силата на интелигентните инвестиции и стандарти, за да гарантират, че работниците в САЩ ще водят, а не ще следват, глобалния автомобилен сектор“.

EPA също се очаква да отговори на други опасения, повдигнати от производителите на автомобили, включително предложение за драстично намаляване на праховите частици от превозни средства с ДВГ, за които индустрията твърди, че ефективно ще изисква филтри за бензинови частици във всяко превозно средство, задвижвано с газ.

Автопроизводителите също възразяват срещу плана на EPA за елиминиране до голяма степен на използването на „обогатяване“ – стратегия за повишаване на производителността и предотвратяване на повреда на двигателя от горещи изгорели газове – което според тях би им попречило да използват някои двигатели.

Автомобилните производители също алармираха относно предложението на Министерството на енергетиката да преразгледа значително начина, по който изчислява оценката за икономия на гориво в петролен еквивалент за електромобили в програмата за корпоративна средна икономия на гориво на Министерството на транспорта, заявявайки, че това рязко ще увеличи глобите за неспазване.

Министерството на енергетиката изпрати своето преработено предложение за окончателни правила до Белия дом за преглед на 9 февруари. Отделното предложение на Министерството на транспорта за повишаване на изискванията на CAFE се очаква по-късно тази пролет.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"