Индия обяви, че ще намали данъците върху вноса на определени електрически превозни средства, произведени от компании, които се ангажират да инвестират поне 500 милиона долара и да започнат местно производство в рамките на три години, съобщава Ройтерс.
Очаква се тази политика да доведе до повишена конкуренция за местните производители на автомобили от компании като Tesla и VinFast, които се стремят да се докоснат до третия по големина автомобилен пазар в света на фона на глобалното забавяне на растежа на EV.
Електрическите модели представляват около 2% от общите продажби на автомобили в Индия миналата година, а правителството иска да увеличи този дял до 30% до 2030 г.
Ройтерс представя плановете за EV, обявени от индийските автомобилни производители:
Tata Motors, която контролира повече от 80% от пазара на електрически автомобили в Индия, планира да има 10 електрически модела в своето портфолио през следващите 3-4 години, като електромобилите съставляват 25% от общите продажби на автомобили до 2025 г., в сравнение с 9,3% миналата година. В момента продава четири EV модела, последният от които е нова версия на неговия електрически SUV Nexon с начална цена от 1,5 милиона рупии ($18 000). През 2021 г. Tata Motors набра 1 милиард долара от Rise Climate Fund на TPG при оценка от около 9,1 милиарда долара за своето EV подразделение.
Mahindra и Mahindra очакват електрическите модели да съставляват 20%-30% от продажбите на SUV до март 2027 г. Mahindra, която продава електрическа версия на своя SUV XUV 400, планира да продължи с пускането на нови електрически SUV от 2025 г. Производителят на автомобили е събрал около 400 милиона долара за своето EV подразделение от сингапурската Temasek и British International Investment.
Индийското подразделение на Hyundai Motor в Южна Корея планира да представи пет EV модела до 2032 г., добавяйки към двата SUV-а, които вече продава – Kona и Ioniq 5. Освен това ще увеличи броя на своите станции за зареждане до 439 до 2027 г. От Hyundai заявяват, че планират инвестиции от близо 4 милиарда долара в индийския пазар през следващото десетилетие, включително за пускането на нови електромобили, станции за зареждане и звено за сглобяване на батерии.
Maruti Suzuki India, най-добрият производител на автомобили в страната по продажби, планира да има шест EV модела до 2030 г. Японската Suzuki Motor, която държи мажоритарен дял в компанията, заяви, че първото EV на групата ще бъде пуснато от завода на Maruti в щата Гуджарат до края на 2024 г.
Индийският конгломерат JSW Group, нов участник в категорията EV, заяви, че ще създаде проекти за производство на електрически превозни средства и батерии на стойност 400 милиарда рупии (4,82 милиарда долара) в източния щат Одиша. Групата също преговаря с немския автомобилен производител Volkswagen за доставка на технологии и компоненти за своя проект за електромобили, съобщават местните медии.