fbpx

Индия „нагрява“ пазара си на електроавтомобили

Индия обяви, че ще намали данъците върху вноса на определени електрически превозни средства, произведени от компании, които се ангажират да инвестират поне 500 милиона долара и да започнат местно производство в рамките на три години, съобщава Ройтерс.

Очаква се тази политика да доведе до повишена конкуренция за местните производители на автомобили от компании като Tesla и VinFast, които се стремят да се докоснат до третия по големина автомобилен пазар в света на фона на глобалното забавяне на растежа на EV.

Електрическите модели представляват около 2% от общите продажби на автомобили в Индия миналата година, а правителството иска да увеличи този дял до 30% до 2030 г.

Ройтерс представя плановете за EV, обявени от индийските автомобилни производители:

Tata Motors, която контролира повече от 80% от пазара на електрически автомобили в Индия, планира да има 10 електрически модела в своето портфолио през следващите 3-4 години, като електромобилите съставляват 25% от общите продажби на автомобили до 2025 г., в сравнение с 9,3% миналата година. В момента продава четири EV модела, последният от които е нова версия на неговия електрически SUV Nexon с начална цена от 1,5 милиона рупии ($18 000). През 2021 г. Tata Motors набра 1 милиард долара от Rise Climate Fund на TPG при оценка от около 9,1 милиарда долара за своето EV подразделение.

Mahindra и Mahindra очакват електрическите модели да съставляват 20%-30% от продажбите на SUV до март 2027 г. Mahindra, която продава електрическа версия на своя SUV XUV 400, планира да продължи с пускането на нови електрически SUV от 2025 г. Производителят на автомобили е събрал около 400 милиона долара за своето EV подразделение от сингапурската Temasek и British International Investment.

Индийското подразделение на Hyundai Motor в Южна Корея планира да представи пет EV модела до 2032 г., добавяйки към двата SUV-а, които вече продава – Kona и Ioniq 5. Освен това ще увеличи броя на своите станции за зареждане до 439 до 2027 г. От Hyundai заявяват, че планират инвестиции от близо 4 милиарда долара в индийския пазар през следващото десетилетие, включително за пускането на нови електромобили, станции за зареждане и звено за сглобяване на батерии.

Maruti Suzuki India, най-добрият производител на автомобили в страната по продажби, планира да има шест EV модела до 2030 г. Японската Suzuki Motor, която държи мажоритарен дял в компанията, заяви, че първото EV на групата ще бъде пуснато от завода на Maruti в щата Гуджарат до края на 2024 г.

Индийският конгломерат JSW Group, нов участник в категорията EV, заяви, че ще създаде проекти за производство на електрически превозни средства и батерии на стойност 400 милиарда рупии (4,82 милиарда долара) в източния щат Одиша. Групата също преговаря с немския автомобилен производител Volkswagen за доставка на технологии и компоненти за своя проект за електромобили, съобщават местните медии.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"