Край Симитли започна пробиването на тръбата на тунел “Железница”, част от ЛОТ 3.1. на Автомагистрала “Струма”.
Скатът на двете тръби е бетониран откъм Симитли, в момента на дясната се набиват тръби за т. нар.”чадър”, а на лявата само е маркиран сводът на тунела. Откъм Благоевград все още се работи по оформяне на площадката, предаде кореспондентът на БГНЕС за региона.
Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в което участват: „Джи Пи Груп “ АД, „Глобал Кънстръкшън “ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС.
Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Срокът за проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н.
Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена.