fbpx

Само 9% от българите проверяват защитата на сайтовете, които работят с личните им данни

През 2021 г. почти три четвърти (73%) от гражданите на ЕС, които са използвали интернет за лични цели, са управлявали достъпа до личните си данни онлайн.

Повече от половината (53%) от тези интернет потребители са отказали да разрешат използването на лични данни за реклама, а малко под половината (48%) са ограничили или отказалиха достъп до географското си местоположение, сочат данни на Евростат.

Освен това 40% ограничават достъпа до техния профил или съдържание в сайтове за социални мрежи или споделено онлайн хранилище, а 39% изчитат декларациите за поверителност, преди да предоставят лични данни. Само 36% са проверили дали уебсайтът, където са предоставили личните си данни, е защитен, а данните за България по този показател сочат многи ниските 9%, като само Румъния е след нас (8%).

Делът на хората, които са управлявали достъп до всякакви лични данни през интернет през 2021 г. варира в различните държави-членки на ЕС. Най-високи дялове се наблюдават в Холандия и Финландия (и двете 91%), следвани от Португалия (89%).

За разлика от тях, най-ниски дялове са регистрирани в Румъния (56%), Полша (59%) и Словения (61%). България с 63% е малко над най-лошите резултати.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"