След нахлуването на руските въоръжени сили в Украйна, страната разширява непрекъснато ответните мерки. Едно от направленията на кибер-войната срещу Русия е опитът да се дезорганизира продажбата на алкохол, казва заместник министър-председателят Михайло Фьодоров, в чийто ресор са и IТ технологиите.
„Сред нещата, които трябва да бъдат отбелязани днес, е атаката срещу руската система на акцизите, което позволи да се разстрои продажбата на алкохол в Русия“, заяви Фьодоров по време на виртуална пресконференция, организирана в рамките на среща на експерти по киберсигурността, която се провежда в Париж, пише Capital.fr.
„Решихме, че хората трябва да бъдат трезви“, за да могат да не се „поддават на пропагандата“, на която ги подлага руското правителство, казва с ирония Фьодоров. Вицепремиерът не сподели други детайли по тази операция и запази дискретност по другите кибер-атаки проведени срещу Русия. „Повече от 80 руски системи са засегнати“, заяви той, като посочи руския еквивалент на YouTube, RuTube, който е парализиран от кибер-атака отначалото на седмицата. „Сайтовете на ФСБ и Кремъл също бяха ударени“, добави Фьодоров.
„За истински резултати и истински успехи на кибер-атаките ни срещу Русия ще можем да говорим едва след края на войната. Би било контрапродуктивно да ги разкриваме сега“, каза той.
„Най-общо казано, руската кибер мощ се оказа силно надценена“, смята заместник мивистър-председателят. Той използва възможността да отправи призив към френските фирми, които все още действат на територията на Русия, да я напуснат и да „прекратят сътрудничеството си с тази страна.
Запитан за имената на тези фирми, Фьодоров предпочете да не ги назовава, като обясни, че правителството е „в контакт“ с тях и че те са обещали „да реагират и да напуснат руския пазар“.