fbpx

България с най-висок ръст в ЕС при продажбите на нови автомобили

През февруари 2024 г. България е с най-висок годишен ръст (58%, 3608 бр.) в ЕС по продажби на нови автомобили, сочат данни на АСЕА. Страната ни е първа и по ръст на продажбите в сегментите бензинови автомобили (64%, 2738 бр.) и дизелови двигатели (58%, 610 броя). За сметка на това отбелязваме 15% спад на продажбите на електрически автомобили с батерии.

Страната ни е с най-висок ръст на продажбите (58%) и общо за първите два месеца на годината, спрямо същия период на 2023-та.

България е и с най-висок пазарен дял (76%) в ЕС на продадените бензинови автомобили, който се увеличава леко спрямо януари. Близо 17% е и пазарният дял на дизелите, който също има ръст спрямо предходния месец. Традиционно много нисък е делът на продадените нови електрически автомобили с батерии (4,3%), а още по-нисък е на електрическите хибриди (2%), който средно за ЕС е 29%.

Източник: АСЕА

Като цяло пазарът на автомобили в ЕС през февруари е нараснал с 10,1% в сравнение със същия месец на миналата година, достигайки 883 608 единици. Сред четирите основни пазара в ЕС Франция (+13%) и Италия (+12,8%) отбелязват двуцифрен ръст, следвани от Испания (+9,9%) и Германия (+5,4%).

През февруари акумулаторно-електрическите автомобили държат пазарен дял от 12% (стабилен спрямо февруари 2023 г.), докато хибридно-електрическите автомобили завладяват близо 29%. Комбинираният пазарен дял на бензинови и дизелови автомобили е 48,4% през февруари 2024 г., което е спад от 51,9% миналата година.

През февруари 2024 г. продажбите на електрически автомобили с батерии са нараснали със скромните 9% до 106 187 единици, поддържайки стабилен пазарен дял от 12%. Сред четирите най-големи пазара Белгия (+66,9%), Франция (+31,8%) и Холандия (+20,9%) отбелязаха значителни двуцифрени печалби, докато регистрациите в Германия намаляха с 15,4%.

Източник: АСЕА

Продажбите на нови хибридно-електрически автомобили се повишават с 24,7%, водени от значителния ръст на четирите най-големи пазара: Франция (+41,5%), Испания (+26,5%), Германия (+16,4%) и Италия (+16,1%) , които общо представляват над 70% от продажбите в ЕС. Продажбите са общо 255 511, което представлява 28,9% от пазара.

Регистрациите на plug-in хибридни електрически автомобили също се увеличиха със значителните 11,6% до 64 351 единици, произтичащи от солиден ръст на ключови пазари като Германия (+22,3%), Белгия (+21,8%) и Франция (+11,8%). Plug-in хибридните електрически автомобили сега представляват 7,3% от продажбите на автомобили в ЕС.

През февруари 2024 г. пазарът на бензинови автомобили в ЕС се разширява с 6,1%, главно благодарение на повишенията на четирите най-големи пазара, по-специално в Италия (+33,4%), заедно с Испания (+3,7%), Германия (+2,3%) и Франция (+2,1%). Въпреки че бензинът остава най-популярният източник на енергия сред купувачите, пазарният му дял спадна от 36,9% на 35,5% тази година.

За разлика от това пазарът на дизелови автомобили в ЕС се свива с 5,1% през февруари. Спад е регистриран на няколко пазара, включително три от най-големите: Франция (-30,5%), Испания (-17,4%) и Италия (-11,8%). Германия се отклони от тази тенденция с ръст на продажбите на дизел с 9,7%. Продажбите на дизелови автомобили достигнаха 113 891 единици, което представлява пазарен дял от 12,9%, спад от 15% миналата година.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"