fbpx

Бритиш телеком с план за съкращаване на 55 000 работни места, заменя ги с AI и други технологии

BT Group (Бритиш телеком), най-големият британски широколентов и мобилен доставчик, ще съкрати до 55 000 работни места, включително изпълнители до 2030 г. – потенциално над 40% от работната си сила, тъй като завърши внедряването на оптични влакна и се адаптира към нови технологии като AI, информира Ройтерс.

Компанията работи върху план за трансформация за изграждане на национална оптична мрежа под ръководството на шефа си Филип Янсен, както и за въвеждане на високоскоростни 5G мобилни услуги.

Бившият държавен монополист отчита ръст на приходите и основните печалби за първи път от шест години, но разходите за трансформиране на бизнеса и ударът върху свободния му паричен поток взеха жертва, изпращайки акциите му надолу със 7% в сутрешната търговия, отбелязва агенцията.

По думите на Янсен след завършване на внедряването на оптични влакна, дигитализиране на начина, по който работи, приемане на изкуствен интелект (AI) и опростяване на структурата му, BT ще разчита на много по-малка работна сила и значително намалена база на разходите до края на 2020-те години.

Новата BT Group ще бъде по-икономичен бизнес с по-светло бъдеще“, казва той.

Общият брой на служителите на групата ще намалее от 130 000 до между 75 000 и 90 000 най-късно до финансовата 2030 г., се казва в съобщението. Около 30 000 от настоящите му служители са изпълнители.

Янсен посочва, че текущите съкращения на работни места на BT ще се ускорят, когато завърши изграждането на оптични влакна и се изключи 3G.

Профсъюзът на комуникационните работници (CWU) заяви, че съкращенията на работни места „не са изненада“ предвид предстоящите промени в инфраструктурата и технологиите. Разговорите между BT и CWU бяха необходими, за да се осигури плавен преход на този фронт, изтъква синдикатът, добавяйки, че BT трябва да се стреми да запази директните работни места и да съкрати изпълнителите.

Янсен добавя, че ще са необходими около 10 000 мрежови инженери по-малко, за да управляват цифрови мрежи, докато технологии като автоматизация и AI ще заменят други 10 000. Има „огромни възможности“ за използване на AI, каза той, добавяйки, че генеративните големи езикови модели на AI ще бъдат скок напред, който ще съперничи на пристигането на смартфона.

BT ще използва AI, за да предостави по-добро обслужване на клиентите, водено от нуждите им, заявява още шефът на телекома.

Съперникът на BT – Vodafone, обяви, че ще съкрати 11 000 работни места по целия свят, за да се опита да възстанови конкурентното си предимство.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"