fbpx

Донецките сепаратисти конфискуват наш кораб в Мариупол?

Част от корабите в пристанището Мариупол ще преминат под юрисдикцията на Донецката народна република (ДНР), за да може републиката (самопровъзгласила се и призната само от Москва, б.р.) да има собствен търговски флот. Това е съобщи пред журналисти лидерът на ДНР Денис Пушилин, цитиран от ТАСС.

По-рано ръководителят на Националния център за управление на отбраната на Руската федерация Михаил Мизинцев е съобщил, че в пристанището на Мариупол са останали шест чуждестранни кораба – Царевна (България), Азбург (Доминиканска република), Смарта (Либерия), Blue Star (Панама), „Azov Concorde“ (Турция) и „Lady Augusta“ (Ямайка). Според Мизинцев ръководствата на страните от корабопритежателите не са предприели мерки за изтегляне на корабите. Припомняме, част от екипажа на българския кораб бе евакуиран, но капитанът и още няколко моряци останаха по собствено желание, докато има благоприятни условия за отпътуване от блокираното пристанище.

Някои от плавателните съдове ще преминат в юрисдикцията на ДНР. Вече са взети съответните решения за това. Знамената, които ще бъдат върху тях, също са вече ясни„, коментира още Пушилин. Той отговори положително и на въпроса на журналистите дали ДНР ще има собствен търговски флот. По думите му корабите ще бъдат преименувани.

Според ръководителя на ДНР пристанището Мариупол ще участва в доставката на строителни материали и оборудване за възстановяване на градовете на републиката. „В бъдеще такъв хъб в този вид ще се използва за доставка на строителни материали, оборудване, което ще се използва в големи количества за възстановяване на нашите градове“, каза Пушилин.

Водоснабдяването и електроснабдяването на морското пристанище Мариупол ще бъде възстановено до края на юни, информира още Пушилин.

До края на юни, сигурен съм, че ще се справим, в търговското пристанище ще се появи и вода, и ток. Тогава пристанището ще започне да живее пълноценно. Всичко, което е разрушено, ще бъде възстановено.

За товарене в пристанището Мариупол в момента се използва плаващ кран, а не по-икономични аналози, които изискват електричество за работа, отбелязва Пушилин. С възстановяването на захранването те ще работят отново. Също така властите на републиката възнамеряват да възстановят част от зърнените терминали и елеватори.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"