fbpx

Еърбъс опитва да излезе от 15-месечния „зимен сън“

През първите десет месеца на годината Еърбъс достави 460 самолета. Остават му още 140, за да достигне целта от 600 самолета, поставена за 2021 г. Не е ясно обаче как ще успее да възстанови производствения си ритъм отпреди кризата, пише Les Echos.

За октомври бяха доставени само 36 машини, което е едва половината в сравнение с октомври 2019 г., преди Ковид кризата. Тази цифра е разочароваща, като се има предвид, че през септември бяха доставени само 40 самолета. Изпълнителният директор на дружеството Гийом Фори предупреди, че „изпитват големи трудности да излязат от 15-месечния „зимен сън“ и да тръгнат отново напред“.

В действителност Ковид кризата принуди европейския самолетостроител да съкрати месечното производство на самолети от серията А320 (А319, А320, А321) от 63 на 40. Надеждите са за връщане към темп от 45 машини месечно в четвъртото тримесечие на тази година с прогноза да се достигне до 65 броя през лятото на 2023 г. и до 75 през 2025 г.

В тези условия целта от 600 произведени самолета до края на годината изглежда постижима, но не и толкова лесно изпълнима.

От гледна точка на поръчки нещата са малко по-окуражителни. Докато през септември е записана само една поръчка ( A319neo за неназован частен клиент), то през октомври те са 22. От тях 21 за A319neo за британската авиокомпания Jet2 (15 бр.) и за турската Pegasus Airlines (6 бр.) и един A320 е поръчан от гръцката Sky Express. Така общият брой на направените заявки в Еърбъс е за 6 850 самолета, от които 6 081 монофюселажни (с една пътека).

За сметка на това бяха анулирани поръчките за 30 бр. A320neo, с което общият брой на анулиранията за първите десет месеца на годината достигна 167 от общо 292 поръчки.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"