fbpx

Ford планира големи съкращения на работни места в Европа

Ford планира да съкрати до 3200 работни места в цяла Европа и да премести част от работата по разработването на продукти в Съединените щати, заявява германският синдикат IG Metall, цитиран от Ройтерс, обещавайки действия, които биха разстроили автомобилния производител в целия континент, ако съкращенията продължат.

Компанията иска да съкрати до 2500 работни места в разработването на продукти и до 700 в административните роли, като най-засегнати са в Германия, изтъква IG Metall.

Работниците в завода на американския автомобилен производител в Кьолн, в който работят около 14 000 души – включително 3800 в развоен център в района на Меркенич – са били информирани за плановете по време наднешно заседание на работническия съвет, уточнява Ройтерс.

Говорителят на Ford в Германия е отказал коментар, позовавайки се на изявление от петък, в което се посочва, че преминаването към производство на електрически превозни средства (EV) изисква структурни промени и няма да има повече информация, докато плановете не бъдат финализирани.

Говорител в централата на автомобилния производител в Мичиган заявява, че дискусиите с германските работнически съвети продължават и че компанията трябва да бъде „по-конкурентоспособна“, докато преминава към електромобили. Той не коментира конкретни работни планове.

Миналата година Ford обяви инвестиция от 2 милиарда долара за разширяване на производството в своя завод в Кьолн, за да направи изцяло електрически модел за масовия пазар. В момента заводът произвежда Ford Fiesta, както и двигатели и трансмисии.

Автомобилният производител, който дава работа на около 45 000 души в Европа, планира седем нови електрически модела в региона, място за сглобяване на батерии в Германия и съвместно предприятие за производство на никелови клетки в Турция като част от голямото натискане на EV на континента.

Освен това има партньорство с Volkswagen за производството на 1,2 милиона автомобила на електрическата платформа MEB на германския производител за шест години.

Това партньорство остава в сила, казват представители на Ford и Volkswagen, въпреки че говорителят на Ford в САЩ добавя, че ролята на Volkswagen в следващото поколение европейски електрически превозни средства на Ford все още предстои да бъде определена.

Маржовете на печалба преди данъци на Ford в Европа бяха 2,2% от продажбите за първите девет месеца на 2022 г., доста под нивата в Северна Америка.

Ако преговорите между работническия съвет и ръководството през следващите седмици не гарантират бъдещето на работниците, ние ще се присъединим към процеса. Няма да се въздържаме от мерки, които биха могли сериозно да засегнат компанията, не само в Германия, но и в цяла Европа“, заявяват от IG Metall, цитирани от Ройтерс.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"