fbpx

IKEA започва да намалява цените в търсене и на клиенти с ниски доходи

Ingka Group, собственикът на повечето мебелни магазини IKEA, планира допълнителни намаления на цените, тъй като някои производствени разходи се облекчават, съобщава Ройтерс и изтъква, че това е обрат от повишенията на цените, въведени миналата година, с цел противопоставяне на нарастващата инфлация.

Най-големият търговец на дребно на мебели в света повиши цените през фискалната си година до края на август, за да прехвърли растящите разходи за суровини и прекъсванията на веригата за доставки. Но успя да понижи някои цени отново към края на периода, тъй като запасите започнаха да се попълват и веригите за доставки се възстановиха.

Ние сме оптимисти да продължим да се фокусираме върху понижаването на цените, където можем“, заявява пред Ройтерс Толга Онку, ръководител на търговията на дребно на Ingka, изтъквайки, че е доста голям оптимист за бъдещето.

По думите му някои входящи разходи, като транспорта на метали и морския транспорт, стават по-умерени, което ще позволи на компанията да продължи намаленията.

Възможностите за ефективност в операциите ще продължат да помагат на IKEA да постига печалби, докато по-ниските цени трябва да привлекат нови клиенти, съобразени с разходите, добавя Онку.

Собственикът на марката Inter IKEA, който отговаря за доставките, отбелязва, че този месец цените на суровините са започнали да се стабилизират и че промоционалните кампании и по-ниските цени на някои популярни продукти ще бъдат от ключово значение за привличането на купувачи с ограничени ресурси.

Високата инфлация принуди потребителите по целия свят да затегнат коланите с агресивно повишаване на лихвените проценти на централната банка, което засили страховете от глобална рецесия и по-слабо търсене. „Мисля, че нашият бизнес модел, който наистина се фокусира върху понижаването на цените и гарантирането, че сме още по-достъпни, се изплаща във времена като тези“, изтъква Онку.

Той говори по време на посещение в Индия – пазар, на който IKEA навлезе през 2018 г. и където в момента има три традиционни гигантски магазина извън града и два по-малки в града. Индия е един от най-бързо развиващите се пазари, като се планира инвестиране в допълнителни магазини, както и в търговски центрове.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"