fbpx

Може ли A.I. и лазерите да излекуват пристрастяването ни към смартфоните?

Първо впечатление от новия магнитен Ai Pin на Humane: равни части, вълшебен, но и неудобен, отбелязва ревюто в The New York Times*…

Водносиня светлина се появи на протегнатата ми длан, показвайки меню. Бавно заобиколих китката си, за да превъртя, като натиснах показалеца и палеца заедно с щипкащо движение, за да избера елемент. Исках да изпратя текстово съобщение. Устройството на пуловера ми, двуинчов квадратен магнитен щифт от стартъпа, наречен Humane, издаде тихо „звънене“. Проговорих, и думите, които излизаха от устата ми, мигновено се проектираха върху ръката ми. Стискайки юмрук, съобщението се изпрати със звук „свистене“.

Приспособлението, наречено Ai Pin, е нов подход към носимите устройства, който има за цел да измести или поне да ни помогне да се отучим от пристрастяването ни към екраните. Функциите му включват отговаряне на въпроси, провеждане на обаждания, изпращане на текстови съобщения, възпроизвеждане на музика и правене на снимки. Струва $699, като компанията се надява да достави устройствата до началото на 2024 г.

Това беше, както всяка нова технология, колкото магическо, толкова и неудобно. Отне няколко секунди да размахвам ръката си пред гърдите си, за да намеря лазерното меню. Кръговото движение на китката също ми отне секунда, за да се закрепи. За 10 минути носене на устройството в офисите на компанията, постепенно се научих как да държа светлината и да я манипулирам. Най-забавното според мен беше движението щракане. Щрак: Пуснете нова песен. Щрак: Започнете ново съобщение. Щрак: Назад към менюто. Компанията нарича това предложение „бране“, разказа Имран Чаудри, съосновател на Humane. „Щраккането е сравнително некомфортно“, допълва той.

Бързо ми свършиха нещата за щракане, защото за разлика от смартфона ми, който предлага постоянен поток от допамин под формата на имейли, текстови съобщения, сърца, сигнали за новини, снимки на сладки кучета и други известия, Ai Pin на Humane е предназначен да избледнява на фона на ежедневието“, изтъква Кен Косиенда, ръководител на продуктовия инженеринг на Humane. Устройството изглежда вкарва и изкарва потребителя от виртуалното пространство сравнително бързо. Не го моли да загуби още 45 минути в TikTok.

Това е по-скоро показване, отколкото натрапване на съдържание към вас по начина, по който правят iPhone-ите“, допълва той. „Пуснах ръката си и светлината изчезна.

За да задам въпрос, докоснах сензорния екран на щифта. За да направя снимка, чукнах два пъти. Но за да видя снимката, ще ми трябва екран. Клиентите на Humane ще имат достъп до онлайн център с 32 гигабайта място за съхранение“, уточняват от компанията.

Високоговорителите на устройството възпроизвеждт музика чрез стрийминг услугата Tidal. Първите клиенти ще получат пробен абонамент. Много по-бързо става чрез използването на гласови команди за смяна на песни, както бихте направили на домашен високоговорител с Alexa, Siri или Google. „Имах чувството, че бях измъкнал Алекса от къщата и я нося на пуловера си“, казва клиент.

Основната технология на Ai Pin се различава от другите интелигентни асистенти по това, че не е „винаги включена“ — потребителите трябва да докоснат устройството, за да го събудят. А асистентът използва технология за изкуствен интелект, за да доставя информация по разбираем начин. Може да помни минали запитвания и бележки.

Кен Косиенда демонстрира това, като зададе поредица от исторически въпроси за The New York Times, които се надграждат един върху друг, на които щифтът отговори за приблизително същото време, което може да отнеме търсенето в Wikipedia на телефон. „Въпросът е, че не трябва да изчезваме в нашите екрани“, убеден е Косиенда.

*Превод Георги Бурнаски




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"