fbpx

Очаква се рекорден кибер понеделник

След натоварения празничен пазарен уикенд, търсещите отстъпки се очаква да похарчат между рекордните 12 милиарда и 12,4 милиарда долара за продукти за красота, електроника, играчки и облекло в Кибер понеделника, сочат прогнозите на Adobe Analytics, цитирани от Ройтерс.

Силният онлайн трафик и транзакции могат да доведат до увеличение на продажбите от купувачите в САЩ с 5,4% или повече. Те са похарчили 10,3 милиарда долара през уикенда, предхождащ Cyber Monday, което е със 7,7% повече от миналата година, тъй като търговците на дребно предложиха повече отстъпки в сравнение с миналата година.

Търговците на дребно трябваше да намалят средно с 30% цените на електрониката и 19% на мебелите. „Виждаме много големи отстъпки“, обръща внимание Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights, който проследява данни чрез услугата Experience Cloud на Adobe за платформи за електронна търговия.

Потребителите все повече избират и функцията „Купете сега, платете по-късно“ (BNPL). Използването на BNPL се очаква да достигне рекордно високо ниво в Кибер понеделника, като приносът му към онлайн разходите скача с близо 19% до $782 милиона, сочат още прогнозите на Adobe.

Amazon, очакван победител през този празничен сезон, започна да предлага оферти за кибер понеделника още в събота, включително до 46% отстъпка за някои кухненски уреди Instant Pot, 37% отстъпка за определени блендери Vitamix и 35% за устройства на Amazon, включително 55-инчов телевизор Amazon Fire.

Walmart, нетърпелив да завладее пазарен дял, намали цените в неделя вечерта, присъединявайки се към тенденцията на ранните отстъпки на търговците на дребно в дните на големия пазар.

Търговците на дребно разчитаха повече на таргетирани известия, текстови съобщения и видео стрийминг реклами тази година, за да достигнат до купувачите, като увеличиха използването на дигитален маркетинг с 56% в сравнение с миналата година, според данни от Salesforce.

Повече от половината покупки онлайн в понеделник вероятно ще бъдат направени чрез мобилни устройства, според Adobe, на базата на данни от транзакциите при 85% от 100-те най-добри интернет търговци на дребно. През този празничен сезон транзакциите с мобилни телефони може за първи път да изпреварят покупките, направени от настолни компютри, се посочва в съобщението.

Купувачите в последната минута в понеделник биха могли да похарчат 4 милиарда долара между 18:00 ч. и 23 часа, изтъква Пандя, „тъй като потребителите ще са притеснени от вероятно отслабването на отстъпките след това.“

Пандя каза, че ще следи дали купувачите през празничния сезон в понеделник ще продължат да „пренасочват към по-евтини стоки“ в категориите, модел, който забеляза по-рано тази година.

Много търговци на дребно наистина са намалили нивата на запасите си, за да запазят капитала и да увеличат маржовете, посочва Роб Гарф, вицепрезидент и генерален мениджър за търговия на дребно в Salesforce, който проследява данните, преминаващи през своята услуга за електронна търговия Commerce Cloud. „Рискът, който потребителите поемат в този момент с дългото чакане, е, че даден продукт може да не е наличен, когато отидат да го купят“, предупреждава още Гарф.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"