fbpx

Първият мега завод за батерии във Франция започва дейност

Франция открива огромна фабрика за производство на батерии – първата от четири такива фабрики, които европейски и азиатски компании планират да построят в северната част на страната, съобщава Ройтерс.

Разработката на Automotive Cells Company, съвместно предприятие между Stellantis, Mercedes и TotalEnergies, включва обща инвестиция от 2 милиарда евро, като френската държава и местните власти осигуряват почти половината.

Това подчертава надпреварата между европейските правителства за привличане на световни производители на автомобили, тъй като те се стремят да доближат доставките на компоненти за електрически превозни средства до основните си пазари.

Новият завод на ACC бележи ключов крайъгълен камък в трансформацията на Европа, за да направи нейната автомобилна индустрия по-издръжлива, конкурентоспособна и устойчива, също и в електрическата ера“, казва преди откриването Ола Келениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz.

Заводът ще започне производството на литиево-йонни батерии по-късно тази година с първоначален капацитет от 13 гигаватчаса (GWh), който ще бъде увеличен до около 40 GWh, достатъчно, за да обслужи около 500 000 автомобила годишно. Очаква се инвестицията да помогне за създаването на до 2000 работни места до 2030 г., изтъкват компаниите и регионалните власти.

Тайванската ProLogium и китайската Envision AESC също обявиха планове за изграждане на гигафабрики в северния регион на Франция около пристанището Дюнкерк, докато Renault създаде партньорство с местния стартъп Verkor в същата област за производство на батерии за своите премиум и електрически модели Alpine.

Европа до голяма степен зависи от батериите, произведени в Азия за електрически автомобили и националните лидери предлагат различни стимули за тласък на тази индустрия. Това стана още по-неотложно, след като САЩ миналата година приеха своя Закон за намаляване на инфлацията на стойност 430 милиарда долара, който включва големи данъчни субсидии за намаляване на въглеродните емисии, като същевременно стимулира вътрешното производство и производство.

Френският президент Еманюел Макрон, който лично лобира за осигуряването на поне една от гигафабриките в района на Дюнкерк, си постави производствена цел от 2 милиона електрически превозни средства, произведени във Франция до 2030 г.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"