fbpx

Пътната агенция се нуждае от 1,5 млрд. лева бюджет

Бюджетът на Агенция „Пътна инфраструктура“ трябва да се вдигне на 1 – 1,5 млрд. лева, тъй като е твърде малък, за да покрие нуждите от текущи ремонти и ново строителство.

Това коментира пред БНТ заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов.

Той обясни, че в момента се търси решение за плащанията по строежа на АМ „Хемус“, а в актуализацията на бюджета министерството е поискало пари за най-спешните и текущи нужди на АПИ.

Припомняме, в края на миналата седмица протестираха служители от „Автомагистрали – Черно море“, извършили ремонта на отсечката Чирпан Стара Загора на „Тракия“. На тях не им е платено, тъй като от страна на предишното ръководство на държавната компания „Автомагистрали“ са сключени договори, необезпечени с необходимите средства.

По думите на зам. министира строителите от „Автомагистрали – Черно море“ протестират с право. Христов припомня, че държавното дружество „Автомагистрали“ наема девет подизпълнителя по петгодишния договор за 59 млн. лв., възложен от АПИ, като  за две години има допълнителни задания за 368 млн. лв. Изплатени са 91 млн. лв. Когато надвишиш един договор с 50 процента, нарушаваш ЗОП и автоматично ставаш клиент на прокуратурата. Дори до момента законът е нарушен, подчертава той.

Христов коментира още, че за първи път проблемът не са само парите, проблемът е и правната рамка. Ако в момента не намерим решение, с такова надвишаване на договорните рамки плащането става незаконно. Имаме парадокс, на който до момента не е обръщано внимание.

На АМ „Хемус“ категорично не е спирала работата, изтъква още заместник–регионалният министър. Той обяснява, че се работи по участъци 1, 2 и 3, като парите за тях ще бъдат подсигурени за строителите. Участъци 4, 5, 6, 7, 8 и 9, за които са раздадени аванси, са без документи, в т.ч. разрешения за строеж, проекти, като са налице и незавършени отчуждители процедури.

В голяма степен с нашия екип върнахме правилата в строителния процес“, изтъква Христов и допълва, че „ако се работи с проекти и документи, какъвто е редът в строителния процес, строителството не се бави, каквато мантра се е налагала години наред сред обществото. Тогава е ясно, какво се прави, колко струва, как ще се направи и какво е качеството.“




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"