fbpx

Пътният бранш вкара снега в спора с държавата, Комитова непреклонна

Пътностроителите вкараха в спора с регионалния министър Комитова и снега. В съобщение до медиите те пуснаха снимки от прохода „Петрохан“, който е със снежна покривка.

В кратък коментар към снимките от браншовата камара заявяват, че алармират за бездействието на държавата. „Първият сняг е факт. Пътният бранш многократно предупреждаваше отговорните институции, каква ще бъде ситуацията.

Междувременно регионалният министър Комитова е категорична, че в строителния бранш има дълбоко разделение на фирмите. Една малка група са получили от държавата аванси общо за 1,4 млрд.лв., и друга, по-голяма, която не е получила нищо. Това разделение не е създадено от служебното правителство, а е наследство от предишното управление на пътния сектор, коментира тя пред Нова ТВ.

В България има повече от 21 000 строителни фирми с над 155 000 работници, по данни от НСИ. От всички тях протестират само тези от пътното строителство. Останалите работят в пазарни условия и от години се състезават за поръчки, цена и качество. Около 20-30 от пътния бранш от години работят, без да се състезават, понякога без обществени поръчки, по „ин хаус“ процедури и по 5-годишни договори. Това е допуснато от предишното ръководство на държавата, АПИ и „Автомагистрали“.
Имаме  21 000 фирми, които работят в пазарна икономика и 20-30, които са в икономика, която не  е  свързана с европейските ценности, евроатлантическата ни ориентация и пазарната икономика. Те живеят в пълен комфорт и са се устремили към пазарна икономика, на изток от нас
“, коментира още регионалният министър.

По думите й, въпросните групи от фирми са получили от предишните управляващи 1,4 млрд. лв. аванси, а сега  имат претенции да получат още  над 900 млн. лева. Ето защо, смята тя, е нелогично работниците да казват, че нямат заплати – фирмите имат излишък от аванса.

Пред МРРБ стоят хора, протестират, че нямат заплати, но аз нямам гаранция, че ако платя на посредници, собственикът няма да отиде после с тези пари – 50 милиона например – в Дубай, и хората пак да са без пари. Затова държа да говоря само със собственици, разговорите ще са открити, трябва да има диалог“, категорична е Комитова.

Това е причината, изтъква още тя, заради която МРРБ повече няма да разговаря с посредници, а само със собствениците, за да се уредят въпросите юридически, защото от месеци има срещи с директори, управители, профсъюзи, работници, но само собствениците ги няма.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"