fbpx

Постепенно се отпушва трафикът по границата с Румъния

За гарантиране на свободния трафик и поддържане функционирането на Зелените коридори между България и Румъния е необходим комплексен подход, който да включва няколко мерки. Сред тях – осигуряване на възможност за 24-часово преминаване на леки и тежкотоварни автомобили през граничните пунктове с Румъния, както и едновременно извършване на гранични проверки на повече от едно превозно средство.

Това коментира министърът на транспорта Георги Тодоров, който се срещна с румънския си колега Адриан Ковасниану във Видин

По думите му, разделянето на потоците от товарни автомобили на превозвачи от ЕС и превозвачи от трети страни и увеличаването броя на измервателните уреди за тегло, също ще дадат положителен резултат в краткосрочен план.

Бе изтъкнато, че в сравнение със същия период на 2019 г., преминаващите през Дунав мост 2 превозни средства, са с 15 процента повече. Има и допълнителен трафик от Албания, както и от Сърбия поради увеличение на магистралните такси в западната ни съседка. В рамките на едно денонощие в едната посока на моста се обработват между 1000 и 1200 камиона.

Днес опашката от камиони на Дунав мост 2 е около 3,5 км. Преди 10 дни беше около 16-18 км. Чакането постепенно намалява, в резултат на общите ни действия. Затова предложих още в началото на следващата седмица да направим съвместно посещение и на ГКПП Русе-Гюргево, за да търсим и там конкретни решения, защото всеки пункт има специфика от гледна точка на трафик и инфраструктурен капацитет“, подчертава министър Тодоров.

Той информира, че се създава работна група между двете министерства, която ще включва експерти, отговарящи за различните видове контрол, за да се скъси времето за изчакване, защото се наблюдава увеличен трафик. Работната група ще действа постоянно и ще функционира и по отношение на другите пунктове по общата ни граница с Румъния.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"