fbpx

Пуснаха стикерите, които ще помагат срещу високите цени на храните

Министерството на икономиката публикува визиите на единния стикер, който ще показва трайно ниските цени на хранителните продукти, с които са се ангажирали търговските обекти.

Той е разработен за улеснение на потребителите, като търговците по желание ще го поставят на въпросните продкти. СТикерът е в три варианта – кръгъл, правоъгълен и квадратен, с оглед разликите в стелажите на магазините. От вчера, 31 март, те са предоставени на две вериги, които са заявили желание за включване в информационната система foodprice.bg. и вече са поставени в част от магазините им в страната.

До този момент едва две търговски вериги са подали информация към сайта foodprice.bg, като тя вече е публикувана, става ясно от думите на икономическия министър пред bTV. “Едната верига е дала информация само за 5 продукта в цялата страна, а другата за 15, но за две области в България. Надяваме се това да е само начало на процеса и тепърва да има много по-голяма активност”, обяснява още министър Стоянов.

До момента на сайта се визуализират само средни цени на дребно. Според икономическия министър затова би било положително ако търговските обекти участват. От една страна това ще насърчи конкуренцията и ще осветли процеса, а от друга – само те могат да се ангажират каква е най-ниската цена, на която продават продуктите си, коментира той.

Задължително условие е всяка верига, включваща се в инициативата, да декларира, че за една седмица напред ще продава продуктите на посочените от нея цени. Тази стойност през перода може да намалява, но не и да се увеличава. Информацията от тях следва да постъпва всеки четвъртък в Министерството на икономиката и индустрията и цената ще важи от петък до четвъртък. Промоциите, които търговските обекти провеждат, не могат да бъдат включвани на сайта foodprice.bg.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"